П`ятниця, 20.10.2017, 04:30
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог статей

Головна » Статті » Основні

Поширення ППД здійснюється різними способами,

Поширення ППД здійснюється різними способами, зокрема:

  • на засіданнях методичних об'єднань, семінарах, нарадах, засіданнях педагогічної ради, науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях (заслуховуються повідомлення про результати впровадження досвіду того чи іншого вчителя, вихователя);
  • шляхом безпосереднього ознайомлення з передовим досвідом, що пропагується, — через відвідування навчальних занять під час проведення проблемних, творчих груп, майстер-класів, педагогічних читань тощо;
  • шляхом створення шкіл передового досвіду, якими керують носії передового досвіду;
  • через друковану (рукописну) пропаганду — випуск методичних бюлетенів, буклетів, альбомів, плакатів, інформаційно-методичних листів; за допомогою «естафет» передового педагогічного досвіду, публікації статей відповідного змісту в газетах, журналах тощо;
  • через наочну пропаганду передового педагогічного досвіду — методом експонування матеріалів цього досвіду на шкільній, районній, обласній педагогічних виставках;
  • через пропаганду, за допомогою технічних засобів навчання — створення діафільмів, серії діапозитивів, організації радіо-, телепередач тощо.

Формами поширення передового педагогічного досвіду є:

  • школа передового педагогічного досвіду — одна з форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, поширення і впровадження кращого педагогічного досвіду, джерело формування педагогічної майстерності;
  • творча група — організований на громадських засадах невеликий колектив працівників, які поглиблено вивчають запропоновану (обрану) педагогічну (наукову) проблему, технологію тощо, що забезпечує її творче застосування;
  • методичні об'єднання (шкільні, міжшкільні, районні) — форма методичної роботи, однією з функцій якої є обмін досвідом роботи між учителями, впровадження в практику діяльності їх кращих здобутків;
  • науково-практичні конференції—одна з форм теоретичної та практичної підготовки педагогічних працівників;
  • психолого-педагогічний семінар — форма методичної роботи, що об'єднує всіх учителів певного фаху з метою опрацювання найбільш важливих питань організації навчально-виховного пронесу, вивчення та впровадження в практику діяльності досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду;
  • майстер-клас — інноваційна форма методичної роботи, що сприяє ознайомленню з педагогічними інноваціями, вивченню та впровадженню в практичну діяльність результативних, творчих напрацювань, ефективних елементів передового педагогічного досвіду вчителів міста (району), школи;
  • педагогічні читання — одна з форм методичної роботи, яка виконує, окрім інших функцій, функцію поширення ППД;
  • відкритий урок — загальноприйнятий методичний захід, під час проведення якого відбувається демонстрація кращого досвіду, пропагуються нові педагогічні ідеї та надбання, обговорюються актуальні питання методики;
  • панорама педагогічних досягнень — сукупність творчих заходів, за допомогою яких педагоги пропагують свій досвід роботи;
  • педагогічна виставка — демонстрація досягнень педагогічного колективу, пропагування нових зразків навчально-методичної діяльності окремого вчителя, поширення ППД;
  • презентація — публічне представлення чогось нового, що було створено чи досягнуто вчителем;
  • творчий звіт — форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку та пропаганду ППД;
  • творчий портрет — форма методичної роботи, спрямована на формування творчої особистості, розвиток ініціативи вчителя, поширення ППД, підвищення авторитету й творчої активності вчителя;
  • педагогічна «скринька» — різновид «аукціону» педагогічних ідей, в основу якого може бути закладено проблему виявлення, пропаганди та впровадження ППД;
  • методична естафета — форма методичної роботи, яка складається з кількох етапів та сприяє впровадженню ППД: І етап — «Стоп-кадр» (фрагмент уроку), на якому вчитель демонструє нестандартні прийоми, методи, засоби навчання; II етап — «Калейдоскоп нестандартних уроків», у ході якого аналізуються творчі знахідки педагогів; IIІ етап — «Трибуна вільних думок», де вчителі захищають моделі уроків і беруть участь у диспуті з теми «Джерела педагогічної творчості»;
  • методична панорама — колективна (групова) форма роботи, що передбачає ознайомлення з досвідом педагогічної діяльності групи вчителів, який має спільне тематичне спрямування;
  • методичний фестиваль — багатопланова (як правило, разова) форма роботи з великою аудиторією педагогів (методистів), що передбачає пропаганду ППД та має на меті обмін досвідом роботи з упровадження в практику роботи нових педагогічних знахідок;
  • міжшкільні науково-методичні обміни досвідом — форма колективної методичної роботи, спрямована на пропаганду ППД, впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
  • обмін досвідом — форма роботи, що має на меті популяризацію ППД, створення психолого-педагогічних стимулів для розвитку творчої діяльності вчителів, збагачення систем педагогічної діяльності нестандартними підходами щодо оптимізації навчально-виховного процесу;
  • наставництво — форма передачі та впровадження ППД, обміну досвідом, надання методичної допомоги тощо;
  • пізнавальні, професійні екскурсії — організаційні форми, які проводяться з метою вивчення й поширення ППД;
  • бенефіс педагога — форма методичної роботи, яка реалізується за окремим сценарієм, як пропаганда ППД учителя;
  • портфоліо - «продукт» інформаційно-комунікаційних технологій, що документально засвідчує майстерність учителя, сприяє оцінюванню рівня його професіоналізму та ін.

Пам’ятайте:  у центрі навчального процесу – особистість кожного учня, тому необхідно створити розвивальні умови для розвитку його індивідуальних можливостей і здібностей. інноваційні технології – не самоціль. Це лише засіб досягнення тієї атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості. Ефективності уроку можна досягти, коли зміст матеріалу оптимально поєднується з доцільними й результативними формами й методами роботи, що реалізуються за допомогою сучасних засобів навчання.  Освіта – це те, що залишається в свідомості учня, коли все вивчене вже забуто. А залишитися мають творчі вміння та навички, необхідні для самостійної та практичної діяльності.

«Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей же час старанно не вчаться самі» (Алі Апшерон).

 

 

Категорія: Основні | Додав: marina1967v (05.10.2016)
Переглядів: 102
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання