Понеділок, 23.09.2019, 22:19
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Дроби в повсякденному житті ( вчитель Калинівської СЗШ Шевченко Г.М.)
10.03.2012, 11:35

Математика 5 клас

                   Проект

  «Дроби у повсякденному житті.»


І. Актуальність проекту.

Одним з основних завдань сучасної освіти - зробити навчання і його результати корисними для учнів і нині і в майбутньому, розвиток життєвих компетенцій , сприяти оволодінню учнями комплексу математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті та майбутній трудовій діяльності, для оволодіння іншими галузями знань і забезпечення неперервної освіти; формування в учнів уявлень про ідеї та методи математики та її роль у пізнанні дійсності, наукового світогляду

Даний проект сприяє формуванню креативної компетентності школяра, створює умови для їх самореалізації розкриття творчого потенціалу .

 ІІ. Мета і завдання проекту.

 Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Сприяти розвитку інтелектуальних та творчих здібностей

Прищеплювати навички роботи з додатковими джерелами інформації.

Формувати навички дослідницької діяльності .

Розвивати в учнів уміння оцінювати набуті знання.

Формувати уміння працювати в групі

 Очікувані результати:

- активізація пізнавальної діяльності учнів;

- усвідомлення необхідності вивчення дробових чисел;

- підвищення інтересу до предмету;

- розвиток навичок самостійної роботи з додатковими джерелами інформації;

- поглибити свої знання історичним матеріалом;

- набуття навичок працювати в парах та в групах:

 - розвиток навичок дослідницької діяльності.

 ІІІ. Механізм реалізації проекту.

Постанока проблеми.

Визначення теми та мети проекту

Ознайомлення учнів з суттю  проекту  та основними етапами його реалізації.

ІУ. Орієнтовні напрямки реалізації проекту.

Учні об’єднуються в групи з урахуванням бажань, здібностей, нахилів, способів мислення.

  Завдання І групи.(Павлюк Соня, Цаплюк Таня, Кім Максим) « Мандрівники в минуле»

 1. Історія виникнення дробів.

2. Створення усного журналу « З історії дробів»

Завдання 2 групи (Кудіна  Альона, Марчук Надя ,Уманчик Наталія )« Дослідники»

1.Моделювання проблеми математичною мовою.

2.Створення ігрової ситуації

3.Виготовлення наочності з теми «Звичайні дроби».

4.Створення презентації « Дроби у житті людини»

Завдання 3 групи ( Бич Олена,Заєць Віта, Мартинюк Настя, Ужаловський Андрій)«Журналісти»

1.Пошук та підготовка цікавих матеріалів про дроби.

2.Створення казки про дроби.

3.Випуск математичного бюлетеня «Дроби – це цікаво»

 УІ. Оцінка та самооцінка проекту.

 Чи сподобалося вам працювати в проекті?

Чого ви навчилися працюючи над даним проектом?

Що вам вдалося краще. Що не зовсім ?

УІІ. Представлення результатів діяльності учасників проекту.

Усний журнал « З історії дробів»

Наочність до теми « Звичайні дроби»

Презентація «Дроби у житті людини»

 Казка про дроби

 Математичний бюлетень «Дроби- це цікаво»

 

УІІІ. Сценарій проекту.

 Керівник проекту. Сьогодні ми познайомимо вас з цікавим матеріалом про дроби.

Учні п’ятого класу протягом 3 чверті  збирали цікавий матеріал про дроби.

   Інсценування з мультфільму «»

Керівник проекту .       З давніх- давен людині приходилося  лічити різні предмети, з якими приходилося зустрічатися в повсякденному житті. З часом появилося позначення цих чисел.

Спочатку це були тільки числа, які ми називаємо натуральними. Але поряд з цим у людей у давнину  приходилося  вимірювати довжину, час . інші величини. Результат вимірювання не завжди вдавалося виразити цілим числом приходилося  використовувати  частини величини. Так виникли дроби.

    Учні класу об’єдналися в 3 групи і почали міркувати як вдалося нашим героям поділити  порівну 2 апельсини  на трьох мавпочок.

Керівник групи Павлюк Соня «Мандрівники в минуле » .

 Наша група повинна була дізнатися  про історію виникнення дробів. Тому ми вирушили в бібліотеку і дізналися про таке.1.учень.

        Крім натуральних чисел існують і інші числа – дробові. Коли один предмет (яблуко, кавун, торт, хлібину або аркуш паперу), або одиницю вимірювання ( метр, годину, кілограм, градус), ділять на рівні частини утворюють дробові числа.

Такі слова як півхлібини, півкілограма, чверть години, третина шляху ми чуємо щодня. Першим почали використовувати дріб, тобто половина. Потім з’явилися дроби ; і т. д « Московський  папірус», написаний у Стародавньому Єгипті близько 400 років тому до н.е. (зберігається в Московському державному музеї образотворчих мистецтв ім.. О.С.Пушкіна), свідчить про те, що для запису частини цілого використовували особливі позначки.

2 учень.      Знак дробу – риску –для відокремлення чисельника від знаменника зустрічаємо в італійського математика Леонардо Пізанського ( Фібоначі)         ( 1170 -1228) приблизно в 1202р. Ймовірно він запозичив цей знак у араб- ських учених. Використання основної властивості дробу зустрічається вже в ХІІ ст., але формулювання цієї властивості вперше зустрічаємо в роботах німецького математика М. Штіфеля (1487 -1567) та італійського математика Х. Клавія (1537 -1612)

         В Давньому Єгипті  та Греції перші дроби, появилися як частина цілого. У них в чисельнику завжди було число 1 . Це була половина.  За нею появилися ¼, 1/8, 1/16, і т.д. Вавілоняни  користувалися дробами зі знаменником 60, римляни – зі знаменником 12.

 Керівник групи  Кудіна Альона«Дослідники».

                    Ми  отримали завдання допомогти покемонам поділити 2 апельсини порівну між собою.

Ми дізналися. Що дріб це частина цілого .

 Учні демонструють малюнки, де зображено частини цілого.

2/3  апельсина повинен отримати  кожний покемон.

 Керівник групи  Бич Олена «Журналісти»

Наше завдання полягало в тому, щоб зібрати цікавий матеріал про звичайні дроби. Підсумком нашої роботи став випуск газети  «Дроби в нашому житті».

                         Людина і дроби.

 1/12  маси тіла людини становить кров

½  всієї крові міститься в кровоносних судинах

1/5  у печінці

4/25  у селезінці

1/10  у підшкірних судинах

3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця  л крові виштовхується серцем за одну хвилину.

                   Земля і дроби..

3/4 – покрито водою

1/4 – суша

1/8 – поверхня Землі на якій можна жити

1/8 -  пустелі, гори, ліси,

3/32 – місця , де можуть жити люди

 1/32 – поля, де вирощують врожай.

Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля . Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі  придатна для життя  людини.

Тож ,бережіть її  !

                 Дроби і музика.

Музика немислима без нот, кожна з яких має свою тривалість. Рахуючи тривалість нот « раз -  і  - два – і – три  - і - …»,  називаємо початок натурального ряду чисел. А такі назви тривалості нот, як «половина, четвертина, восьма, шістнадцята і т.д.» зображаються  дробами.

    Якщо пісню заспівати,

 треба ноти рахувати.

Якщо нота біла,

То ця нота ціла.

Поділимо ноту цілу

На половинки білі.

У кожній ноті – половині

По дві чорні четвертини.

У кожній четвертинці

Точно дві восьмушки –

По дві чорнушки.

Палички і точки,

на паличках крючечки

 Підведення підсумків.

     Лицарський турнір казкових героїв

 

  

Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 1913 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання