Вівторок, 17.09.2019, 06:48
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Технічні конструкції. Сучасні технічні форми та їх застарілі варіанти. Конструювання із сірникових коробок найпростіших технічних засобів.
24.02.2012, 18:59
Технічні конструкції. Сучасні технічні форми та їх застарілі варіанти. Конструювання із сірникових коробок найпростіших технічних засобів.
Хід уроку 

І. Підготовка робочих місць. Перевірка наявності необхідних матеріалів та інструментів і правильності їх розташування.
- На сьогоднішньому уроці, ми будемо працювати з сірниковими коробками. Перевірте, чи є вони у вас на партах.
- Де повинні лежати ножиці? Як? (З правого боку з закритими лезами).
- А клей? (У верхньому кутку підкладної дошки).
- Для чого використовується підкладна дошка? (Щоб не забруднити парту).

ІІ. Мобілізація уваги учнів. Актуалізація опорних знань.
- Діти, ви знаєте, що таке конструктор?(Це набір деталей, з яких можна виготовити різні машини, іграшки чи інші вироби).
- Які вироби ви виготовляли з деталей конструктора? (Машини, будинки, літаки).
- А які машини ви ще знаєте? (Трактори, потяги, кораблі).
- Процес виготовлення нових машин називається конструюванням. У процесі конструювання потрібно, насамперед, уявляти образ тієї машини, яка повинна виготовлятися, визначити, яка буде модель та принцип її дії, передбачити будову виробу, його естетичний вигляд і надійність у роботі, використання певних матеріалів, стандартних деталей.
Наступний етап передбачає пошуки шляхів розв’язання технічної задачі. Виконуються певні розрахунки, креслення, визначається форма, розміри, взаємне розміщення окремих частин та деталей, способи їх з’єднання, послідовність виготовлення машини. Лише після цього добираються необхідні матеріали й інструменти, виконуються трудові операції, складається виріб з окремих частин.
- Конструювання відіграє велику роль у розвитку техніки. Людей, які займаються конструюванням, називають конструкторами. Саме вони створюють для нас машини. Діти, хочете сьогодні побути конструкторами? (Так).

ІІІ. Оголошення теми. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Отож, сьогодні на уроці ми будемо конструювати з сірникових коробок автомобіль, а який – дізнаємося з цього листа. Він прийшов до нас з будівельного майданчика від будівельників.
Дорогі діти!
Пишуть вам будівельники. Ми працюємо на будівництві великого будинку. Нам потрібно перевезти дуже багато вантажів, але немає відповідних машин. Будьте ласкаві, сконструюйте нам вантажних автомобілів скільки зможете. Наперед вдячні.
Будівельники.
- То, які ми сьогодні будемо конструювати машини? (Демонстрація макетів вантажних автомобілів, малюнків з їх зображенням).

ІV. Осмислення нового матеріалу. Інструктаж.
- То з чого будемо виготовляти автомобіль? (З сірникових коробок).
- З яких основних частин складається автомобіль? (Двигуна, кабіни, кузова, коліс).
- До чого кріпляться всі частини? (До основи).
- Що в нашому випадку можна взяти за основу? (Картон прямокутної форми).
- Що може бути двигуном?(Верхня частина коробки).
- А кабіною? (Також верхня частина коробки).
- Кузовом? (Їх внутрішня частина).
- Правильно, діти. Але можна виготовляти автомобіль і по-іншому. Для двигуна й кабіни можна брати не по одній, а по дві коробки, кузов може складатися з двох частин: знизу буде верхня частина коробки, а зверху – внутрішня. Крім цього, коробки можна зрізати ножицями, щоб були відповідні розміри частин, а отвори позаклеювати папером. Ви сьогодні конструктори, отож вам і вирішувати, яким виготовляти автомобіль.
- А як будете з’єднуавти окремі деталі? (За допомогою клею).
- Чим будете намащувати клей? (Пензликом).
- А про яку частину автомобіля ми забули? (Колеса).
- Скільки їх буде? (4).
- Якої вони форми? (Круглої).
- Як будете їх виготовляти? (За допомогою шаблону обводити й вирізати).
- Різати будете ножицями за чи проти руху годинникової стрілки? (Проти).
- З якого матеріалу будете вирізати колеса? (З картону).
- Як їх можна закріпити? (Приклеїти).
Закріплення інструктажу
- Щоб переконатися, що ви правильно зрозуміли хід роботи ще раз повторимо послідовність її етапів.
1. Уявити автомобіль.
2. Дібрати необхідні коробки.
3. Виготовити основу.
4. Приклеїти двигун.
5. Приклеїти кабіну.
6. Приклеїти кузов.
7. Виготовити колеса.
8. З’єднати їх з основою.
9. Оздобити модель.
10. Перевірити якість роботи.
- Діти, ви правильно зрозуміли процес конструювання автомобіля. Можете починати виготовлення своєї моделі.

V. Розвиток практичних умінь і навичок. Самостійна робота.
План написаний на дошці. Користуючись ним, учні складають моделі з сірникових коробок. Учитель стежить за тим, щоб частини автомобіля перебували у певному пропорційному відношенні, щоб учні вирізали основу правильних розмірів, дотримувалися правил при користуванні ножицями, склеюванні.

VI. Узагальнення і систематизація знань. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.
- Отже, діти, які автомобілі ми сьогодні виготовляли? (вантажні).
- З яких основних частин складаються автомобілі?(Основа, двигун, кузов, кабіна, колеса).
- З чого ми виготовляли моделі? (З сірникових коробок).
Демонстрація кращих робіт.

VIІ. Домашнє завдання.
На наступний раз візьміть конструктори.

VIІІ. Прибирання робочих місць.
Чергові збирають ножиці, клей, пензлики, підкладні дошки.
Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 876 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання