Неділя, 15.09.2019, 11:42
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Тематичне оцінювання 3 клас
24.02.2012, 19:08
Від слова до книги

1.Мова- дивний скарб

Тематичне оцінювання 1 
Варіант 1
Рівень 1


За А.Коваль «Наша мова»
1. Коли ми чуємо мову? Коли звертаються:
а) безпосередньо до нас;
б) тихо;
в) голосно;
г) ввічливо.
2. Що допомагала людям мова?
а) познайомитися;
б) порозумітися;
в) подружитися;
г) працювати.
3. Мова первісних людей складається:
а) з речень;
б) з словосполучень;
в) з небагатьох слів;
г) з певних знаків.
Рівень 2

4. Підкресли епітети до слова мова, які відповідають змісту вірша В.Гринько.
Мова: бідна, багата, ніжна, вдячна, примхлива, щедра, барвиста, рідна, тепла, гучна.

5. Допиши прислів’я.
Птицю пізнають по пір’ю, а…

6. Де зустрілися Дороговказ і Мова у тексті І.Січовика «Мова?»

Рівень 3

7. Поміркуй, що означає слово «тлумачити» і до якого словника потрібно звертатися, щоб розкрити значення невідомого слова?

8. Поміркуй, які слова-предки були у поданих слів-чужинців?
Підкресли їх.
Парта: Карта:
пара скарга
парк хартія
апарат корова
парад кашне

Рівень 4

9. Чому винайдення мови докорінно змінює життя людей?

Варіант 2
Рівень1


За А.Коваль «Наша мова»
1. Винайдення письма полегшило:
а) працю людей;
б) навчання;
в) спілкування;
г) гру.
2.Письмо запозичили й вдосконалили:
а) слов’яни;
б) стародавні греки;
в) фінікійці
г) українці.
3.На землі приблизно:
а) 5 тисяч мов;
б) 10 тисяч мов;
в) 3 тисячі мов;
г) 6 тисяч мов.

Рівень 2

4.З’єднай синоніми, які відповідають змісту вірша В.Лучука «Найрідніші слова».

мама ліс
промовляла безмежний
додому неня
незглибимий вниз
верне обрій
небокрай говорить

5.Які слова української мови ти вважаєш для себе найріднішими?

6.Чим пишався Дороговказ у тексті І.Січовика «Мова»?

Рівень 3

7.Поміркуй, про що розповідає етимонологічний словник?

8. Поміркуй, які слова-предки були у поданих слів-чужинців?
Підкресли їх.

Коридор: Таблиця:
стрибати табло
ходити щит
літати табула
бігати плакат

Рівень 4

9. Склади і запиши міркування. Чим для тебе є рідна мова?

Похвала книгам

Тематичне оцінювання 2 
Варіант 1
Рівень 1


1.З історії книги В.Дацкевич «Як з’явилась друкована книга»
У стародавньому Єгипті виготовляли книги з :
а) паперу;
б) папірусу;
в) дощечок;
г) пергаменту.
2. Зі шкіри тварин люди навчились робити:
а) папір;
б) папірус;
в) пергамент;
г) матрицю.
3. Йоган Гутенберг був винахідником:
а) книжки;
б) паперу;
в) друкарського верстату;
г) газети.

Рівень 2

4. Як називається перша російська книга? (за текстом О.Єфімова «Друкар книг,перед тим небачених».)

5. Пригадай, які українські поети згадуються у вірші В.Лучука «Книголюбка»?

6. Встав у прислів’я пропущені голосні.

Хт. б.г.т. ч.т..,
Т.й б.г.т. зн… .

Рівень 3

7. Пригадай, яке гасло про книжку склав Василько в оповіданні О.Вишні «Любіть книгу!»?

8. Запиши 2-3 поради юним відвідувачам бібліотек.

Рівень 4

9.Продовж міркування. Кожен учень може стати читачем бібліотеки. Саме в бібліотеці можна…

Варіант 2

Рівень 1


1.До якого жанру відноситься твір «Як жила книга за часів Київської Русі?»
а) художнє оповідання;
б) вірш;
в) літературна казка;
г) науково-популярне оповідання.
2.В часи князювання Ярослава Мудрого було засновано першу:
а) школу;
б) бібліотеку;
в) друкарню;
г) книгарню.
3.На камені в Софійському музеї зображено:
а) книгу;
б) першу бібліотеку;
в) Ярослава Мудрого з книгою в руках;
г) друкарню.

Рівень 2

4.Хто склав першу друковану книгу в тексті О. Єфімова «Друкар книг,перед тим не бачених»?

5.Підкресли риси притаманні Володимиру Великому однією рискою(за твором А.Лотоцького «Школа Володимира Великого»), а Іларіону - двома рисками.
Працелюбний, уважний, мудрий, сміливий, скромний,розумний, ввічливий, хитрий, самовпевнений, лякливий, щирий.

6.Встав у прислів’я пропущені голосні.

Л.д.н. б.з кн..г., .к кр.н.ц.
б.з в.д. .

Рівень 3

7.Поміркуй, що є головною думкою оповідання О.Вишні «Любіть книгу!»?

8.Поміркуй, чи можна «розбудити» сплячу книгу? Як?

Рівень 4

9.Продовж розповідь: Підручник-найважливіша книга школяра. Його можна читати, розглядати….

Цікава книга природи

Тематичне оцінювання 3 
Варіант 1
Рівень 1


1.В оповіданні «Осіння гра» М.Сингаївського розповідається про:
а) ліси;
б) осінь;
в білку;
г) сонце.
2.Автором вірша «Скільки барв кругом розлито» є:
а) К. Перелісна
б) С. Сухомлинський
в) Д. Білоус
г)Л.Українка
3. До кого звернулась Улянка в оповіданні О.Донченко «Лісовою стежкою»?
а) до лісу;
б) до струмка;
в) до тварин;
г) до берізок.

Рівень 2

4. З’єднай рядки віршів та їх назви.

«Осінь золотая тихо-ніжно ходить» «Осінні танці»

«Дощик, дощик, ти вже злива «Золота осінь»
Плаче груша, плаче слива»

«Захиталися жоржини: «Соловейко застудився»
- Може, й ми! Тільки ти нас над
землею підійми!»

5. Поміркуй, чому подарунок Сергійка хлопцям був наймилішим в оповіданні В. Сухомлинського «Сергійкова квітка»?

6.Які риси характеру виявили юні дослідники в оповіданні О.Буценя «Наше відкриття?»

Рівень 3

7.У вірші М.Рильського «Дівчина» літо зображено в образі дівчини, тому що цей образ….

8.Яка головна думка твору Л.Українки «Мамо,іде вже зима»?

Рівень 4

9.Поміркуй і напиши: «Що можна вважати сторінками цікавої книги природи?»

Варіант 2

Рівень 1


1.Вірш Д.Білоуса «Пісенька про куличка» входить в його книгу:
а) «Пташині розмови»
б) « Пташині голоси»
в) «Все про птахів»
г) «Бесіди з птахами»
2.Автором вірша «Шипшина важко віддає плоди» є:
а) Я. Щоголів
б) Г.Черінь
в) Л. Костенко
г) Н. Забіла
3. Оповідання О. Донченко «Лісовою стежкою» вчить нас:
а) дружити;
б) цінувати красу;
в) любити природу;
г) бути працелюбним;

Рівень 2

4. З’єднай рядки віршів та їх назви.

«Оголилось поле од серпа й коси: «В товаристві джмеля»
Ніде приліпитись крапельці роси»

«Задощило. Захлюпало. Серпень «Осінь»
випустив серп»

«На ньому светрик чорно-золотий, «Вже брами літа замикає осінь»
У нього груди ніжні, щирозлоті.»

5. Придумай 2-3 завдання до оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка», які б починалися словами:
Прочитайте
Знайдіть слова
Які рядки

6. Що здивувало хлопчиків у лісі в оповіданні О.Буценя «Наше відкриття»?

Рівень 3

7. Яка головна думка твору Н.Забіли «Журавлик»?

8. Які б основні фарби ви вибрали б, якби малювали малюнок до вірша М.Рильського «Дівчина»?

Рівень 4

9. Поміркуй і напиши: «Чому ми називаємо природу живою книгою»?

Усна народна творчість

Тематичне оцінювання 4 
Варіант 1
Рівень 1


1.Твір «Кирило Кожум’яка» за жанром є:
а) легендою;
б) казкою;
в) оповіданням;
г) віршем.
2.У пісні «Три товариші» йдеться про:
а) Небо;
б) Сонце, Місяць;
в) Дощик, Сонце;
г) Дощик, Сонце, Місяць;
3.Короткі влучні образні вислови,що часто містять римовані слова називаються:
а) загадками;
б) казками;
в) прислів’ями;
г) скоромовками.

Рівень 2

4.Запиши дійових осіб казки «Кривенька качечка».

5.Визнач жанр твору «Ходить гарбуз по городу».

6.З’єднай частини прислів’їв.

Не всякий, хто читає, треба менше спати.

Від теплого слова там розум допоможе.

Хто хоче більше знати, в читанні силу має.

Де сила не візьме, і лід розмерзає.

Рівень 3

7.У які часи відбуваються події описані у казці «Кирило Кожум’яка»?

8.З чого здивувалися дід з бабою? Що згодом з’ясували? (Казка «Кривенька качечка»).

Рівень 4

9.Поясни прислів’я: «Терпіння і труд все перетруть».

Варіант 2
Рівень 1


1.Твір «Кривенька качечка» за жанром є:
а) віршем;
б) легендою;
в) казкою;
г) оповіданням.
2.Природні явища та рослини зображені як живі істоти в:
а) прислів’ях ;
б) скоромовках;
в) народних піснях;
г) загадках.
3.у народній пісні «Ходить гарбуз по городу» йдеться про:
а) рослин;
б) тварин;
в) овочі;
г) птахів.

Рівень 2

4.Яка головна думка твору «Кобиляча голова»?

5.Підкресли слова, які характеризують Кирила.

Сильний, недовірливий, хитрий, мужній, багатий, справедливий, лякливий, скромний, працелюбний, заздрісний, лінивий, байдужий, добрий, жадібний.

6.Що схвалюється, а що засуджується в казці «Кобиляча голова»?

Літературні казки

Тематичне оцінювання 5 
Варіант 1
Рівень 1


1.Серце доброї людини у казці «Для чого людині серце» А.Дімарова було:
а) як пластмасова кулька;
б) сіре і важке;
в) велике і світле;
г) маленьке.
2. Кого попросили квіти допомогти дівчинці в казці І.Калинець «Про що розповіли незабудки»?
а) бабусю;
б) незабудок;
в) добру чарівницю;
г) квітів.
3.Молодший брат у казці В.Скомаровського «Чому в морі вода солона» готовий був віддати:
а) усі гроші;
б) свою хату;
в) останній окраєць хліба;
г) жорна.

Рівень 2

4.Які серця мають люди? З’єднай лініями.

Люди Серця
байдужі зморщені,жовті
злі великі та світлі
добрі похмурі, сірі, важкі, як каменюки
які люблять тільки себе блискучі, як пластмасова кулька

5.Що викладали в Палаці Чарівних казок у спеціальній школі?

6. Які слова є синонімами до слова жадібний?

Убогий. Скупий.
Спекотний. Ненажерливий.
Загребущий. Байдужий.

Рівень 3

7.Що засуджує В.Скомаровський у казці «Чому в морі вода солона»?

8.Чи справедливим було рішення птаха викликати свідка вогнисту пір’їну?
(О.Зима «Закляття золота й вогню».)

Рівень 4

9.Склади за поданим початком питання до уривку з повісті казки «В Країні Сонячних Зайчиків».

Хто ?
Що робив ?
Кого ?

Варіант 2
Рівень 1


1.Дерев’яний чоловічок у казці «Для чого людині серце» А.Дімарова хотів мати:
а) розум;
б) серце;
в) друга;
г) щастя.
2.Які квіти допомагали дівчинці у казці І.Калинець «Про що розповіли незабудки»?
а) лілії;
б) кульбабки;
в) незабудки;
г) фіалки.
3.У казці В.Скомаровського «Чому в морі вода солона» на березі хлопець знайшов:
а) чарівні камінці;
б) жорна;
в) купу солі;
г) золото.

Рівень 2

4.Підкресли слова, якими автор характеризує Ходитута у казці О.Зими «Закляття золота й вогню».

Сміливість. Справедливість.
Хитрість. Жадібність.
Товариськість. Злість.

5.Чому у Веснянки йшла голова обертом? (В.Нестайко «В Палаці Чарівних Казок»?

6.Підкресли якості притаманні молодшому брату. (Казка «Чому в морі вода солона»).

Лагідність, жадібність, щирість, заздрість, байдужість, працелюбність, свавілля, доброта, злість, скнарість.

Рівень 3

7.Хто знищив на землі всіх негативних осіб? (В.Нестайко «В Палаці Чарівних Казок»).

8.Які ознаки чарівності є в казці І. Калинець « Про що розповіли незабудки»?

Рівень 4

9.Склади 2-3 найголовніші правила друзів природи. Запиши їх.

П’єси - казки. Байки
Зачарувала все зима.

Тематичне оцінювання 6 
Варіант 1
Рівень 1


1.Кого пасла бабуся у п’єсі – казці О.Олеся «Бабусина пригода»?
а) каченят;
б) гусят;
в) козенят;
г) телят.
2.У байці Л.Глібова «Коник – стрибунець» ціле літо коник:
а) танцював;
б) співав;
в) готувався до зими;
г) бігав.
3.У вірші І.Жиленко «Здійсниться все…» розповідається про:
а) Старий рік;
б) зимові розваги;
в) здійснення бажань;
г) Новий рік.

Рівень 2

4. Які риси характеру виявила Орися? Підкресліть їх.

Лякливість, безпечність, хитрість, сміливість, щирість,байдужість, доброту,довірливість.

5. Яка людина постає в байці в образі Голуба?

6. Хто сидів у торбі Січня – новорічня? (Д.Чередниченко «Новий рік»)

Рівень 3

7. Як ти розумієш вислів зачарувала все зима?

8. Що засуджується у байці Л.Глібова «Лебідь, Щука і Рак»?

Рівень 4

9.Запиши дві найважливіші, на твою думку, поради людям, схожим на Голуба з басні.

Варіант 2
Рівень 1


1. Коли відбувалися події у п’єсі-казці Н.Куфко «Гуси-лебеді»?
а) На Різдво;
б) На Великдень;
в) На Водохреща;
г) На Меланки.
2. У байці Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак» розповідь ведеться від імені:
а) автора;
б) Лебедя;
в) Рака;
г) Щуки.
3. Якою називає автор зиму у вірші А.Бобенко «Прийшла зима біловолоса»?
а) старою;
б) сивою;
в) біловолосою;
г) світловолосою.

Рівень 2

4. З’єднай лініями слова з персонажами, які їх сказали.

« - Ой, лишенько! Ведмідь! Боюся…» Лис

« - То Каченя на мене напало і якось в рот саме попало…» Ведмідь

« - Простіть… Я тільки жартував, а ти вже, Песику, «гав-гав»!» Бабуся

5. Чому хлопчик був дуже блідий у байці С.Руданського «Вовки»?

6. Кого В.Моруга у вірші «Нічка - новорічка» називає чаклункою?

Рівень 3

7.Що допомагає людині неможливе зробити можливим?

8.У яких ролях виступало добро у п’єсі-казці «Гуси-лебеді»?

Рівень 4

9.Поміркуй, кого засуджує автор у байці «Коник-Стрибунець»?

Сторінки для допитливих

Тематичне оцінювання 7 
Варіант 1
Рівень 1


1.У казці В.Сухомлинського «Горобчик і вогонь» мати вперше дозволила синочку:
а) полетіти до Сонця;
б) вилетіти з гнізда;
в) погуляти на подвір’ї;
г) полетіти в ліс.
2.У творі А.Коваль «Скільки років Діду Морозу» Дід Мороз живе:
а) на півночі;
б) на півдні;
в) на заході;
г) на сході.
3.Яка річка є символом України?
а) Десна;
б) Дніпро;
в) Прут;
г) Буг.

Рівень 2

4.Доповни прислів’я.

Око бачить далеко,
Що вміти, того

5.До виразу ні жива ні мертва добери близькі за значенням слова.

6.З’єднай слова, що римуються.

Розмовляє садку
Воркоче зоріє
Чайку живу
Мріє співає
Траву шепче

Рівень 3

7.Які риси характеру у творі М.Беденко «Неслухняна кулькова ручка» допомогли винахідникам довести справу до кінця?

8.Що здивувало тебе у творі Є.Гуцало «Якого кольору слова»?

Рівень 4
9.Які річки є у твоїй місцевості? Розкажи про них?

Варіант 2
Рівень 1


1.У творі Є.Гуцало «Якого кольору слова» автору найбільше подобається колір:
а) синій;
б) зелений;
в) червоний;
г) голубий.
2.На сторінка якого журналу створена дитяча енциклопедія?
а) «Барвінок»
б) «Малятко»
в) «Джміль»
г) «Пізнайко»
3.Знати голоси тварин треба для того, щоб:
а) спілкуватися з ними;
б) передбачати погоду;
в) передбачати їхню поведінку;
г) розуміти їх.

Рівень 2

4.Доповни прислів’я.

Не тяжка робота,
Хто багато питає,

5.До слова наполохався добери близькі за значенням слова.

6. З’єднай слова, що римуються.

Літають зростає
Знає Доном
За гоном навесні
Десні грають
Терикони перепони

Рівень 3

7.Якими словами можна охарактеризувати дітей у творі І.Сенченко «Пастух рогатий»? Підкресли.

Простодушні, допитливі, лякливі, спостережливі, розумні, байдужі.

8.Яка головна думка казки В. Сухомлинського «Горобчик і вогонь»?

Рівень 4

9.Назви 4-5 іменників персонажів творів цього розділу, яких можна вважати допитливими?

Шевченкове слово

Тематичне оцінювання 8 
Варіант 1
Рівень 1


1.Т.Шевченко закликає не цуратись свого:
а) слова;
б) людей;
в) пісні;
г) краю.
2.Що купував Тарас на зароблені гроші?
а) цукерки;
б) бублики;
в) папір;
г) олівці.
3.Де жила сім’я Тараса?
а) В Моринцях;
б) в Кирилівці;
в) в Черкасах;
г) в Чернівцях.

Рівень 2

4.Назви дієслова, які стосуються іменників у вірші «Село! І серце одпочине…»
Село
Серце
Сади
Хати
Палати
Бог

5.Підкресли слова, якими можна охарактеризувати природу, описану у вірші Т.Шевченка «Тече вода із-за гаю».

Спокійна, холодна, красива, заворожлива, туманиста, чаруюча, пишна, зів’яла, трагічна, сумна, задумлива.

6.Визнач жанр твору О.Іваненко «Тарас у наймах».

Рівень 3

7.Чи згідний ти з словами третього дяка, сказаними Тарасу: «Нічого з тебе не вийде. Ні швець, ні кравець, ні на дуду грець»? Чому?

8.Як називають Т.Шевченка?

Рівень 4

9.Поміркуй, чому життя Т.Шевченка не можна назвати щасливими?

Варіант 2
Рівень 1


1.До якого жанру образотворчого мистецтва належить картина Т.Шевченка «Селянська родина»?
а) натюрморт;
б) пейзаж;
в) портрет;
2.Тараса залишили у пана:
а) козачком;
б) управителем;
в) конюхом;
г) малярем.
3.Майбутній поет народився:
а) 10 березня 1814р.
б) 9 квітня 1814р
в) 9 березня 1814р
г) 10 травня 1814р

Рівень 2

4.До поданих іменників, добери прикметники, які вживає поет у вірші «І досі сниться під горою».

Хаточка ___________________________________________________________
Дід _______________________________________________________________
Внучка ____________________________________________________________
Мати _____________________________________________________________

5.Підкресли риси, притаманні маленькому Тарасу.

Наполегливість, хвалькуватість, хитрість, спостережливість, працелюбність, лякливість.

6.Визнач жанр твору Т.Шевченка «Тече вода із-за гаю».

Рівень 3

7.Яким В.Скомаровський у вірші «Над Кобзарем» називає Шевченкове слово?

8.Чого мріяв навчитися малий Тарас?

Рівень 4

Подумай, чого вчать нас вірші поета?

Вірші про світ природи і дитинства.

Тематичне оцінювання 9. 
Варіант 1
Рівень 1


1. У вірші М.Підгірянки «Співанка про місяці» йдеться про:
а) мороз;
б) трави;
в) дерева;
г) місяці.
2. З’єднай рядки віршів та їх назви.

«Люблю в криниці блакитну глиб, «Хто сильніший».
і лан, що родить для мене хліб».

«- Слово честі, не хвалюся, «Що я люблю».
я нічого не боюся!....»

«Скривився Вітер нетерпляче: «Хвастунець»
-Еге ж, це поки я притих!»

3. Штучний вислів, спеціально скомпонований з важких для вимови слів є:
а) веселинка;
б) скоромовка,
в) прислів’я;
г) загадка.

Рівень 2

4. Відгадай загадку.

Не козлик, а рогатий. Повільний, вайлуватий,
на собі носить дім і ховається у нім.

5. Встанови послідовність рядків у вірші Г.Бойка «Сашко».(Пронумеруй).
.) «Хтось до Сашка звертається:
- Чи вас у школі вчать, »
.) « - Та вчать, Сашко підказує,- але у дану мить
розпочались канікули і нас ніхто не вчить!»
.) « а коло нього згорблений старий дідусь стоїть.»
.) « як місце дати старшому, як старших поважать?»
.) «В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить,»

6. З’єднай слова в такому порядку, щоб утворилася скоромовка.
шкряб, шкряб,
порту Шкряботів краб
здирався В трап.
на краб: шкряб!

Рівень 3.

7. До чого закликає Н.Забіла у вірші « У дитячому театрі»?

8. Які, на твою думку, найголовніші слова у вірші Д.Павличко «Птиця»?

Рівень 4.

9. Доповни прислів’я. Як ти його розумієш?

Бджола мала,

Варіант 2
Рівень 1


1. Стислий, умовний опис когось, чогось, за яким треба відгадати, хто чи що це є:
а) веселинка;
б) скоромовка;
в) прислів’я ;
г) загадка.
2. З’єднай рядки віршів та їх назви.

« А місяць серпень серпом задзвонить, «Чотири пори року».
Достиглий колос додолу склонить».

« - Пусти мене! Мені, дитино мила, « Співанка про
дорожча воля, ніж зерно твоє!» місяці.»

« Її тепер вже кличуть – Літо, « Птиця».
хороше Літечко прийшло!»

3. Головним героєм Д. Павличко «Розмова» є:
а) доня;
б) миша;
в) киця;
г) корова.

Рівень 2

4. Відгадай загадку.

Костяну сорочку маю і ніколи не знімаю, -
у сорочку костомаху я ховаюся від страху.

5. Встанови послідовність рядків у вірші Г.Бойка «Як невдаха виступав» (Пронумеруй).

.) «Хоч немає слуху, я гортав щодуху:»
.) «- От я вчора виступав! Ви б почули, як співав!»
.) « до – ре – мі – фа – соль – ля – сі! Голос мій почули всі!»
.) « сцену ледь не рознесли, а мене вхопили – аж на вулицю несли і вже там… набили!»
.) « скінчив – що сталось! З місць усі зірвались,»

6.З'єднай слова в такому порядку, щоб утворилася скоромовка.

А внучка забула кіоску

авоську Бабуся авоську.

в Ганнуся відразу

забуту

бабусі гайнула - вернула.

Рівень 3

7. Яка головна думка вірша М. Підгірянки «Що я люблю»?

8. Що засуджується у вірші Г.Бойка «Хвастунець»?

Рівень 4

9. Доповни прислів я. Як ти його розумієш?

Нащо й ліпший клад,

Вірші про світ природи і дитинства.

Тематичне оцінювання 10 
Варіант 1
Рівень 1

1. У вірші А.Костецького « У гостях» йдеться про:
а) маму;
б) іменинника;
в) сестричку;
г) тата.
2. Автором вірша « Ліщина» є:
а) Т.Коломієць;
б) А.Костецький;
в) А. Качан;
г) С.Жупанин.
3. Чому дівчинка прийшла до моря?
а) купатися;
б) загоряти;
в) виглядати кораблі;
г) зустрічати тата.

Рівень 2

4. Обери правильні твердження.
а) У Дбайка був друг – велосипед.
б) Ім’я Дбайк пішло від слова «дбайливий».
в) Дбайку був потрібен велосипед, щоб встигати робити добрі справи.
г) Дбайк допомагав тільки дітям.
д) Дбайк – друг природи.
е) Дбайку був потрібен велосипед, тому що Дбайк дуже полюбляв катання на ньому.
5.Які словосполучення мають переносне значення?
а) Вітер косив;
б) коса косила;
в) діти гостювали;
г) взяв на крила звуки.
д) золоті зерна;
е) золоті сережки;
є) вітер гостював;
ж) сонячна пшениця.

6. Чому сім вітрів поет називає братами? Що у них спільного?

Рівень 3.

7. Яка провідна тема творів А.Костецького?

8. Спробуй дібрати нові імена для песика, ромашки, берізки. (А.Костецький «Імена»).

Рівень 4

9. Розділи слова загадки. Запиши відгадку.

Голубахустинажовтийклубок,
Похустинікачаєтьсялюдямусміхається.

Кістянасорочказеленкожушок,
Невониазернявабитьдіточок.

Варіант 2
Рівень 1

1.Кого не хоче ловити дитина у вірші А.Костецького «Не хочу!»?
а) метелика;
б) пташку;
в) жука;
г) джмеля.
2. З яким настроєм треба читати вірш Т.Коломієць «Їжаки»?
а) сумно;
б) байдужо;
в) весело;
г) спокійно.
3.Познач, ким може бути той хлопчисько білочубий, який подарував хворій дівчинці чоловічків.
а) однокласником;
б) братиком;
в) Дбайком;
г) перехожим.

Рівень 2

4. Познач однією лінією, що можна повернути, а двома, що не можна повернути.(А.Костецький «Бюро знахідок»).

Совість, уважність, загублений час, чемність, сміливість, щирість.

5. Підкресли словосполучення, які мають переносне значення.

Граються дельфіни, черкає парус небокрай, наспівує прибій, курай стрибає з кручі.

6. З ким розмовляє ліщина? Як вона пояснює свою появу? (С.Жупанин «Ліщина»).

Рівень 3

7. Чому люди залишили на яблуньці одне яблучко?

8. З чого видно, що Оленка – вправна, завзята рукодільниця?

Рівень 4

9.Пригадай загадки А.Качана. Роз'єднай слова. Запиши відгадки.

З-підземлібіжитьводичка,
алеценеозерце,
неструмочокінерічкаацілюще

Паперовийкорабликщодня
перевозитьутрюмахзнання.
Післяплаванняцейкорабель
повертаєтьсяврідний

Оповідання про справи твоїх ровесників.

Тематичне оцінювання 11 
Варіант 1
Рівень 1


1. Головним героєм оповідання « Кінь утік» В. Сухомлинського є:
а) Петрик;
б) Віталик;
в) Сашко;
г) Миколка.
2. Автором твору « Перебите крило» є:
а) А. Григорук;
б) В. Сухомлинський;
в) Є. Гуцало;
г) Л.Стельмах.
3. Чим був гордий Майстер?
а) Він звів будинок;
б) він зробив сходи;
в) він вставив шибки;
г) він вставив двері.

Рівень 2

4. Добери синоніми до слова друг.

5. Запиши дійових осіб оповідання В. Сухомлинського « Красиві слова і красиве діло».

6. З’єднай слова та їх значення.

Базікати переможець
Чемпіон плететься
Теліжиться пуста розмова

Рівень 3

7. Як ставляться до пісні в родині Бубликів?

8. Яка головна думка твору А. Григорука «Хто міняє, той нічого не має»?

Рівень 4

9.Доповни прислів’я. Як ти його розумієш?

Все трудом славиться,
Слово чемне

Варіант 2
Рівень 1


1.Головним героєм оповідання Я. Стельмаха «Ловись, рибко!» є:
а) Вітька;
б) Вовка;
в) Славко;
г) Митько.
2. Автором твору « Гвинтик» є:
а) А. Григорук;
б) В. Сухомлинський;
в) Є. Гуцало;
г) Я. Стельмах.
3. Що зробив Олег Кочемас у творі Є. Гуцало « Перебите крило»?
а) прогнав лелек;
б) перебив лельці крило;
в) викрав пташенят;
г) заніс лелек до хати.

Рівень 2.

4. Добери синоніми до слова друг.

5. Запиши дійових осіб оповідання А.Григорука « В гурті й пісня в лад іде».

6. З’єднай слова та їх значення.

Інвентар розумна голова
Казанок варить хитра, нечесна людина
Пройдисвіт приладдя

Рівень 3

7. Які почуття, роздуми викликає у тебе твір В. Сухомлинського « Кінь утік»?

8. Яка головна думка твору В. Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло»?

Рівень 4

9. Доповни прислів’я. Як ти його розумієш?

Все добре переймай,_________________________________________________
Хто міняє, той______________________________________________________

Із скарбниці казкарів світу.

Тематичне оцінювання 12
Варіант1
Рівень 1


1. Найменший син у казці П. Єршова « Горбоконик» був:
а) розумний;
б) дурний;
в) сяк-такий;
г) хитрий.
2. Куди йшов Піноккіо?
а) до школи ;
б) до театру;
в) додому;
г) в гості.
3. Автором казки» Пригоди Піноккіо» є:
а) Брати Грімм;
б) К. Коллоді;
в) П.Єршов;
г) А.Ліндгрен.

Рівень 2

4. Підкресли однією лінією якості притаманні Піноккіо, двома – Жеривогню.

Жорстокий, веселий, добрий, довірливий, простодушний, безпечний, хитрий, хвалькуватий, злий, жадібний, жахливий.

5. З’єднай лініями слова та їх значення.

Челядь відмовити робити задумане
Не до снаги охороняти
Відрадити не під силу
вартувати слуги

6. З’єднай слова так, щоб утворилося прислів’я.

сила не розум

там допоможе. Де може

Рівень 3

7. Як котові вдалося переконати Короля у багатстві Маркіза Карабаса?

8. Скільки перетворень відбулось у казці « Зачарована красуня»?

Рівень 4

9. Що трапилось далі з героями казки «Пригоди Піноккіо». Розкажи.

Варіант 2
Рівень 1


1. Автором казки « Горбоконик» був:
а) Ш. Перро;
б) Брати Грімм;
в) П. Єршов;
г) К.Колоді.
2. Карлсон вирішив залетіти до майстерні, бо його мотор:
а) гудів;
б) чхав;
в) кашляв;
г) пихтів.
3. Що почув Піноккіо?
а) крик;
б) музику;
а) шум;
г) крик.

Рівень 2

4. Підкресли однією лінією якості Малюка, двома – Карлсона.

Жорстокий, добрий, простодушний, безтурботний, хвалькуватий, брехливий, боягузливий, обережний, спокійний, щирий, довірливий.

5. З’єднай лініями слова та їх значення.

Бідкатися знаряддя для прядіння
Нетямився з радощів гончий собака
Веретено дуже зрадів
Гончак плакатися

6. З’єднай слова так, щоб утворилося прислів’я.

Зробиш добро - вдієш

не кайся, начувайся. лихо -

Рівень 3

7. Які ознаки чарівності є у казці Шарль Перро « Кіт у чоботях»?

8. Якими чеснотами обдарували принцесу чарівниці? (Брати Грімм «Зачарована красуня»).

Рівень 4

9. Якими новими епізодами ти доповнив би казку « Зачарована красуня»?

Візьму перо і спробую.

Тематичне оцінювання 13 
Варіант 1
Рівень 1


1. До якого жанру можна віднести твір І. Січовика «Вітрячок»?
а) казка;
б) оповідання;
в) повість;
г) легенда.
2. Як можна охарактеризувати вірш В. Войтович « Жирафа»?
а) безтактовний;
б) гумористичний;
в) смішний;
г) засуджуючий.
3. Що роблять діти у Школі під Голубим Небом?
а) читають книжки;
б) складають вірші, казки;
в) спостерігають за природою;
г) бесідують із вчителем.

Рівень 2

4. З’єднай рядки віршів та їх авторів.

« Корінець» А. Костецький
« Польові дзвіночки » В. Марсюк
« Дивна звичка » Т. Коломієць
« Удвох із песиком » Л. Костенко

5. Продовж ланцюжок римованих слів.

Картина – ожина,_______________________________________________
Білка – гілка,___________________________________________________
В’язка – казка,_________________________________________________
Рак – мак, ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬_____________________________________________________
Горить – блакить,_______________________________________________

6. Склади речення, у яких були б слова, що римуються.

Рівень 3

7. Що поет говорить про спів лисички? Чи погоджуєшся ти з його думкою ?

8. Які дива бачила поетеса в лісі ? ( В. Ткаченко «Лісове коріння»).

Рівень 4

9. Спробуй пофантазувати про те, як виникла жирафа

Варіант 2
Рівень 1


1. До якого жанру можна віднести твір М. Носова « Як Незнайко складав вірші»?
а) казка;
б) оповідання;
в) повість;
г) легенда
2. Де діти зустрічаються з В. Сухомлинським?
а) під білокорою берізкою;
б) під вербою біля річки;
в) під столітнім дубом;
г) під могутнім кленом.
3. Які риси притаманні учням В. Сухомлинського, що написали казки «Росинки- перлинки» та «Як горобчик у вирій літав ?» Підкресли.

Обережність, спостережливість, любов до рідної землі, скромність, допитливість, доброта, хвалькуватість, безтурботність, уважність.

Рівень 2

4. З’єднай рядки віршів та їх авторів.

« Лісове коріння» І. Світличний
« Весняні квіти» Л. Компанієць
« Слухала лисичка солов'я» В. Ткаченко
« Очерет» О. Пчілка

5. Продовж ланцюжок римованих слів.

Діти – квіти, …
Приніс – ліс, …
Листочок – місточок, …
Грають – співають, …
Травичку – річку,…

6. Склади речення, у яких були б слова, що римуються.

Рівень 3

7.Як Квітик пояснював, що таке рима? А як би ти пояснив?

8.Завдяки чому, хлопчику вдалося зробити гарну іграшку?( Т. Коломієць «Корінець»).

Рівень 4

9.Придумай розповідь «Клопоти бджілки, що живе у квіточці».
Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 5662 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання