Неділя, 22.09.2019, 20:15
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок розвитку мовлення "Добро твориться просто..."
24.02.2012, 19:21
Урок розвитку мовлення "Добро твориться просто..."


Тема. Добро твориться просто…
Мета. Розповісти дітям, що являє собою моральна категорія «Добро».
Розвивати мовлення учнів, збагачувати їх мову новими словами.
Вчити міркувати, фантазувати, складати зв’язну розповідь.
Виховувати у дітей доброту, щирість, повагу до людей, а також
протидію всьому негативному, що втілює зло; формувати
переконання, що творити добро – необхідний елемент поведінки
вихованої людини.

Обладнання: приказки та прислів’я про добро, вислови видатних людей
про доброту, уявний мікрофон, план у вигляді пелюсток.

Прислів'я:
1. Дорогу, вибираючи круту, іди і сій – сій доброту.
2. Добре діло роби сміло.
3. Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.
4. Хто людям добра бажає, той і собі має.
5. Роби добро – добро і буде.
6. Світ не без добрих людей.
7. Добрі справи – від добрих людей.
8. Злість до добра не доводить.
9. Доброму всюди добре.

Вислови:
1. Життя таке коротке,
Поспішайте творити добро. О. Довженко.

2. І дерево, і скеля, і людина -
Все сподівається на доброту твою. П. Осадчук

3. Чим людина розумніша і добріша,
тим більше вона помічає добра в людях. Б. Паскаль

4.Бути добрим до кожної травинки ніжної… Є. Євтушенко

Форми роботи: групова, фронтальна, індивідуальна, інтерактивні:
«Асоціація», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Обери
позицію», інсценізація, презентація думок.

План уроку

І. Організація класу

1. Привітання
Вчитель:
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.

Діти: Добрий день нам!
Добрий день вам!
Добрий день всім!

2. Вправа «Дві торбинки» (емоційний настрій на урок)

• З яким настроєм ви прийшли на урок? Що відчуваєте? (радість, віру в
себе, задоволення, щастя, гордість, ніжність, тривогу, сум, гнів,
розчарування, сором, страх …)
• У дорогу люди завжди беруть із
собою торбинку. У мене теж є дві торбинки. У темну торбинку я заберу
весь ваш смуток, біль, страх, розчарування, а теплу, жовтогарячу,
відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро.
Сподіваюсь, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і здійсняться всі ваші сподівання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправа «Очікування»

• Що ви очікуєте від уроку? (Буде цікавим, навчальним, творчим, продуктивним, добрим)
• А якими будете ви?
- уважними;
- розумними;
- активними;
- працьовитими;
- дисциплінованими;

2. Оголошення теми уроку.
а) Гра «Прочитай слово»
- Яке слово сховалося на таблиці?
О Р Д Б О

• Воно нам буде потрібне сьогодні на уроці, бо і тема нашого уроку
звучить так: «Добро твориться просто» І. Драч (зачитують учні). Сьогодні
на уроці ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто
його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро.

б) Ознайомлення з планом
• Ми сьогодні на уроці будемо і філософами, і письменниками, і акторами, і чарівниками.
А працюватимемо за таким планом:
СЛОВНИКОВА РОБОТА
БЕСІДА
ПОСПЕРЕЧАЄМОСЬ
ПОФАНТАЗУЄМО
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОМАШНІХ ТВОРІВ
СКЛАДАННЯ КОЛЕКТИВНОГО ТОРУ
ТВОРЧА РОБОТА В ГРУПАХ
СЛУХАННЯ ВІРША
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗРОБЛЕНОГО
ЗАВДАННЯ ДОДОМУ

ІІІ. Актуалізація знань

1. Словникова робота.


• З давніх-давен у слово вірили, перед ним благоговіли, од нього
ніяковіли. Були слова, якими проклинали, бажали зла. І чогось цих слів
стає в нашому житті більше і більше.
А слово «добро» - як промінчик сонця у сьогоденні.
• Перед вами слова, якою частиною мови вони виражені?
- Добро, добрість, доброта, добродій.
- Добрий, доброзичливий, добросердечний. Добріє, задобрив.
- Добре.

• - Що ще можна про них сказати? (вони спільнокореневі)
- Який корінь цих слів?
- Від якого слова вони утворилися?

2. Бесіда про добро.
- Чи можна доторкнутися до добра?
- Чи можна його покуштувати?
- Чи можна понюхати?
• Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поруч з такими поняттями, як Дух, Душа.
- А як ви розумієте, що таке добро? (добра справа, вчинок, щось приємне)
- Якщо уявити добро у вигляді музики, яка це буде музика?
- Яким би кольором ви намалювали добро?
- Що є протилежністю добра?
- Чого більше в сучасному світі – добра чи зла?

• Отже, добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати,
посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве слово, добре, ніжне
ставлення, готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до
оточуючого світу. Це те, заставляє нас радіти, любити, співчувати.

3. Складання асоціативного куща «Добро».
- Які асоціації у вас виникають, коли чуєте це слово?

• Слово «добро» виступає в ролі магніту. Притягує до себе слова без
яких не може існувати. З'єднайте слова за допомогою стрілочок, які
тягнуться до слова «добро».

допомога

золото
гроші

милосердя
дорогоцінності

любов сердечність

щирість мир
багатство

• Ви правильно з'єднали слова, добро не може існувати без любові, допомоги, сердечності.
- А зараз послухайте суперечку двох дітей про добро і скажіть хто правий.

4. Посперечаємось.
Хлопчик: - Добро – це цукерки.
Дівчинка: - Ні, Вітю! Це мама!
Хлопчик: - Це печиво і шоколад!
Дівчинка: - Я кажу, що мама і бабуся!
Хлопчик: - А я кажу, що велосипед!
Дівчинка: - Та скільки тобі, Вітю, говорити, що це мама, тато,бабуся, дідусь!
- Хто правий? Чому?

5. Пофантазуємо. Технологія «Мікрофон».

• Закрийте очі і уявіть, як виглядає добро. (Добро – це ласка, добра
людина, добрі, теплі руки, котик, собачка, злагода, мир, райдуга, мама,
родина, сонце)
• А ще – це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива, це коли робиш добро іншим, це щось таке гарне, що є в людині.

6. Презентація учнівських творів, написаних дома.
• Дома ви писали твори про добро і добрі вчинки. Хто бажає прочитати?
/слухання творів/
• А зараз ми спробуємо скласти колективний твір на тему «Добро твориться просто…»

IY. Підготовча робота до написання твору і його запис.

1. Вірш І. Драча

Добро твориться просто
Ні за так.
Так, як цвіте і опадає мак.
Як хмарка в'ється і сміється пташка,
Як трудиться мурашка-горопашка.

2. Повторення частин тексту.
- З яких частин складається текст?
- Як пишеться кожна частина?

3. Усне колективне складання твору.
• Погляньте на дошку, на що схожий наш асоціативний кущ про добро?
• А народна мудрість говорить: «Добро, що сонце».
- Як ви розумієте цей вислів? (добро, як і сонечко дарує нам тепло, радість, ласку)
- Чи можна це прислів’я записати в зачин?
• - З чого народжується добро? (з любові і поваги)
• Ми сказали, що добро – це сонце.
- А що робить сонце, а разом з ним і добро? (всіх осяває своїми промінчиками)
- І що ж дарує кожний промінчик людям? (тепло, увагу, турботу)
• Виходить, що промінчик чарівний.
- Що ж він може ще зробити? (побороти зло, розбудити почуття, зігріти холодні серця)
• Ви переконалися, що промінчики мають велику силу? Я вважаю, що це велике щастя, коли не гасне в серці людини сонце доброти.
- А ви згодні зі мною? То запам’ятайте це речення. (це велике щастя, коли не гасне в серці людини сонце доброти)
• А тепер відшукайте на плакатах кінцівку нашого твору, прочитайте її. (Дорогу, вибираючи круту, іди і сій – сій доброту.)

4. Усне повторення складеного твору учнями.
- Хто бажає розказати складений нами твір?

Фізхвилинка

5. Запис твору (диференційовано)
І група – самостійно
ІІ група – записати твір за питаннями і допоміжними словами
ІІІ група – записати твір, додаючи слова, яких не вистачає.

6. Зачитування записаних творів.

7. Бесіда
.
- До чого закликає кінцівка нашого твору?
- Що означає вираз «бути добрим»? (вміти співчувати всім, любити всіх,приходити на допомогу…)

V. Закріплення знань.

1. Інтерактивна модель «Акваріум»


(Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос,
висловити міркування, дійти спільної думки та зробити висновок).
І група – На ваш вигляд, яких людей більше добрих чи злих?
ІІ група – Ви зустрічали добрих людей? Назвіть їх.
ІІІ група – Чи вмієте ви бути добрими?
ІІІІ група – А ви б хотіли бути чарівниками? Чому?

2. Робота з прислів’ями і висловами (робота в групах).
а) Складіть зі слів прислів’я про добро і поясніть його.
б) Який вислів найбільше вразив? (технологія «Обери позицію»)

3. Слухання вірша.
Добрим бути так не просто,
Добро не залежить від зросту.
Добро виростає із серця,
Його не збереш у відерце.

Так потрібно добрим, добрим бути
Одне одного в біді, щоб не забути.
І земля закрутиться скоріше,
Коли будемо з тобою ми добріші.

Бо добро з роками не старіє,
Бо добро від холоду зігріє.
А якщо воно, як сонце світить,
То радіють і дорослі й діти.

VI. Підсумок. Рефлексія. Самоконтроль і самооцінка.

1. Діяльнісний підсумок
.
- Що ми з вами встигли зробити?
2. Розвивальний підсумок.
- Чого навчились, у чому стали дорослішими і розумнішими.
3. Змістовний підсумок.
- На які запитання змогли дати відповідь?
4. Емоційний підсумок.
- Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю, за конкретні вчинки, за хороші твори?
5. Мозковий штурм.
- Як іншими словами можна було назвати тему сьогоднішнього уроку?

VII. Завдання додому.
- Написати, якими ви уявляєте себе і які добрі вчинки зробите в цьому році.

VIII. Квітка доброти.
- А тепер повернемось до нашого плану і перевіримо, чи все виконали?
Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 2564 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання