Четвер, 19.09.2019, 18:35
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Виховання уміння вчитися - шлях до знань.
09.01.2012, 16:59
Виховання уміння вчитися - шлях до знань. 

Знання - це гість, а розум - це хазяїн,
у добрій спілці треба жити їм.
Хто має розум і багато знає, -
той буде довше сильним і міцним.
А, сила, що без розуму, - недужа,
бо все робити буде навмання.
Тож для творіння, для роботи,
друже виховуй розум і бери знання.
Давид Гуліа

Сьогодні складно передбачити майбутнє наших дітей, а тому неможливо покладати на школу відповідальність забезпечити їх знаннями і вміннями на все життя. Нестабільність світу, інтенсивність соціально-економічних і технологічних змін зумовлюють потребу вчитися впродовж життя. Тому найважливішими завданнями є: розвиток пізнавального інтересу і творчих здібностей, мислення, здатність до самонавчання.
Світ, в якому доведеться жити сучасним дітям, змінюється вчетверо швидше, ніж наші школи. До перших класів приходять покоління, які житимуть в інформаційному суспільстві, в цифровому середовищі, тому необхідно переосмислити самоцінність знань: „ Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього".
Основа початкової освіти - не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння учитися, здоров'язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно - комунікативна.
Формування компетентностей вимагає системного підходу. Для формування у молодших школярів уміння вчитися необхідно забезпечити комплекс умов, а саме:
- стимулююче навчальне середовище;
- висококваліфікований учитель;
- сприятливе родинне виховання, яке не дає зів'янути природній допитливості малюка;
- цілеспрямоване керівництво формуванням цих складників уміння вчитися;
За основу системного підходу до розумового виховання і розвитку у дітей уміння вчитися, безумовно, треба покласти таку систему:
- постановка вчителями перспективних цілей розвитку мислення і творчих здібностей учнів;
- досягнення тісного взаємозв'язку мовленнєвої, розумової і трудової діяльності молодших школярів;
- проведення екскурсій - спілкуванням з навколишнім середовищем;
- творчі роботи з розвитку мовлення (складання описів, розповідей, казок, віршів);
- стимулювання інтелектуальних і естетичних почуттів дитини („запитання - вузлики знань", „ хвилинки - цікавинки" тощо)
В процесі розвитку пізнавальних інтересів та творчих здібностей особливе місце посідає особистісно орієнтоване гуманне спілкування, різні прийоми заохочування допитливості, виникнення позитивних інтелектуальних почуттів (емоційність навчання), формування самостійності думки, нагромадження і осмислення цілеспрямованих спостережень, підтримка розумових зусиль дитини, розвиток асоціативного мислення, уяви. Не менш важливим є розвивальна насиченість уроку, підтримання різними засобами дослідницьку поведінку.
Виникнення у дітей запитань, різних пошукових дій, перевірка своїх сил у процесі пошукової діяльності, вільного вибору завдання виховує самостійне мислення.
Прямі засоби формування в учнів умінь навчатися - це використання навчальних вправ і завдань багато функціонального характеру.
Перша група: розвиток процесів сприймання, уяви, формування організаційних, логікомовленнєвих, загальнопізнавальних, оцінних і контрольних умінь і навичок.
Друга група: виконання учнями готових і самостійно складних конструктивних, фантазійних, творчих завдань засобами слова ,образу,
практичної дії.
Третя група: включення у навчальний процес завдань комплексного характеру, у яких провідна навчальна дія підживлюється, збагачується за рахунок інших (трудові дії - музичним і віршовим супроводом, словесні творчі роботи - одночасним сприйманням живопису; орфографічні вправи - музичним ритмом та ін.).
Четверта група: використання всіляких опор, алгоритмів, моделей (особливо тих, які створюються дітьми у співпраці з учителем і стимулюють їхні самостійні міркування, допомагають молодшим школярам переходити від конкретного до узагальненого способу дій).

| Автор: Комаренко Ольга Олександрівна
Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 1183 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання