Вівторок, 17.09.2019, 06:44
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Загадки, вірші, оповідання про зиму, зимові свята. Виготовлення вітальної лист
24.02.2012, 19:12

Мета: Вчити орієнтуватися у жанрах літератури, обирати потрібну книгу і знаходити певний твір за ілюстраціями і змістом книги. Вдосконалювати навички самостійної підготовки до виразного читання. Ознайомити з різними способами виготовлення вітальних листівок. Формувати уміння працювати в групі, створювати аплікаційні композиції; вдосконалювати навички роботи з ножицями, клеєм та іншими матеріалами. Розвивати творчу фантазію; виховувати любов та ніжне ставлення до природи, уважність, повагу до друзів, рідних, бажання творити красу.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, проектор, аудіо магнітофон, виставка книг про пори року ; кольоровий картон, папір, різнокольорова самоклейка, двосторонній скотч, шаблони, заготовки, бісер, наклейки, ножиці, клей.

                                                                                             Хід уроку:       

І Організація класу.
Перевірка підготовки робочого місця.
- Діти, сьогодні у нас нетрадиційний урок, на якому ми з`єднаємо два навчальні предмети: позакласне читання та трудове навчання. Він триватиме довше звичайного уроку, але буде цікавим, захоплюючим, сповненим сюрпризів.

ІІ Підведення до розуміння теми уроку.
1. Відгадування загадки.
- Послухайте загадку і здогадайтесь про що йдеться:

Лід на річках, тиша в лісах,
Віхола гуляє, снігом поле вкриває.
Хто скаже, хто знає,
Коли це буває?
(Взимку)
- Отож мова йде про зиму, яка завітала і до нас на Поділля.
(вивішую картинку дівчини-зими)

2. Калейдоскоп зимових ознак.

(Під час демонстрації на комп’ютері зимових пейзажів звучить розповідь вчителя)

Це була лагідна біла дівчина, яка припорошує землю снігом, вкриває річки, озера прозорим , як скло, льодом. Ця зима була одягнена в пухнасту білу ніжну шубку . Вона не прилетіла без запрошення, безжально заморожуючи нещасних звіряток, які не встигли сховатися.
Вона опустилась на землю білим лебедем, вкриваючи і прикрашаючи дерева та кущі пухнастим, стильним одягом. Рожевим носиком цього лебедя була прибита морозцем калина, горобина . Особливо зима, мабуть, любить ялинки, бо саме їх вона прикрасила найдужче. Стоять такі собі красуні, розписані білосніжними візерунками. А берізки? Наділи на себе тендітні інієві прикраси і туляться одна до одної, наче дівчата.

Як прийдеш до лісу, так і побачиш чарівну казку, з якої і повертатися не хочеться.

ІІІ Робота у малих групах.

1. Підготовча робота і розподіл ролей.
- Зараз ми з вами, працюючи у групах, познайомимось з різними жанрами літератури, які і описують красу зимової природи.

Вам слід взяти картку із завданням;
- За ілюстраціями на обкладинці, за заголовком і змістом вибрати
певні книги для своєї групи;
- розподілити роботу у групі;
- підготуватись до виконання завдання вказаного у картці;
- гарно відповісти перед класом.

2. Виконання завдань.

Діти, у групі вибирають картку із завданням для своєї групи.

Картка 1: Знайдіть книги із віршами про зиму, зимові місяці.
Відшукайте у них два вірші на цю тему.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 2. Знайдіть книги із загадками , прислів’ями,
народними прикметами про зиму.
Відшукайте у них дві загадки, два прислів’я
та дві прикмети.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 3. Знайдіть книги з колядками, щедрівками.
Відшукайте колядку та щедрівку.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 4. Знайдіть книги із оповіданнями про зимові свята.
Відшукати оповідання про зустріч Нового року.
Підготуйте його переказ.

(Діти визначають хто шукає книгу, хто шукає тексти, готують завдання, визначають доповідачів, загадують загадки, читають вірші, переказують оповідання.)

- Ви гарно впорались із завданням. ( оцінювання відповідей)

- Ці прочитані загадки, віршики ви зможете використати при оздобленні вашого виробу.

Хвилинка відпочинку

ІV Перехід до роботи з трудового навчання.

1 Етап очікування.


- Почнемо з несподіваного сюрпризу. Зараз ви дещо зробите за інструкцією, а що це і для чого зрозумієте лише під кінець уроку.

(Діти беруть по коробці, відкривають і бачать заготовки різноманітної форми, бісер)

- На екрані ви бачите інструкцію(вказівки) до роботи. Прочитайте її і дружно групою беріться до справи. Коли її завершите, зносьте заготовки на центральний стіл.

(Діти наносять клей ПВА на поверхню паперових зірок, шарів, шишок і гірлянд; посипають бісером, вкриваючи усю поверхню або контур шаблонів)

Заготовки залишаються на центральному столі до висихання клею.

- Ми вже говорили про свято Нового року. А що можна подарувати своїм друзям, рідним на свято? Для чого дарують подарунки?

2. Технологія «Мозковий штурм»


подарунок
( цукерки, книги, одяг, квіти, гроші, іграшки)

3. Визначення мети наступної частини уроку.
- Розшифруйте слово і ви дізнаєтесь який з цих подарунків найчастіше дарують на свято:
вкустіли

- А от яка листівка найкраща, вам розкаже Каріна:

Можна друзів привітати
Усмішкою тільки,
Можна ще й подарувати
Вітальну листівку.
І така листівка, діти,
Буде сяяти скарбами,
Коли зможете зробити
Її власними руками.

V Робота з різними матеріалами.

- Отож сьогодні, ми навчимося виготовляти вітальну листівку до Нового року.

2. Виготовлення індивідуальної листівки.

- А що зображують на листівках? …… Діда Мороза, сніговиків,
тварин, новорічні прикраси, подарунки, свічки, казкові герої

(На комп`ютері демонструються новорічні прикраси, гірлянди, іграшки)

- Найчастіше на листівках зображують лісову красуню. Відгадайте, про що я веду мову:

Що за гостя в нас така
І висока, і струнка,
Сяє сріблом угорі,
На гіллячках ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки!

Правильно - це ялинка.

Виховний момент

Напередодні Нового року всі ялинки в лісі хвилюються…Чому?..
В кожній оселі спішать прикрасити красуню-ялиночку… Моя вам порада – попросіть штучну ялинку, і тоді вона зможе допомогти лісовим красуням зберегти їхнє бажання жити.

Отже, ми будемо виготовляти листівку з ялинкою, зроблену у техніці витинанки.
( Показую послідовність виконання роботи)
- Що нам потрібно для роботи? (кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, картон)
Давайте пригадаємо правила техніки безпеки користування ножицями і клеєм.( на екрані читаємо правила)

( Діти працюють під аудіо запис класичної музики в сучасній обробці. Вчитель надає необхідну допомогу.)

Гарні вийшли ялинки, але щоб вони були новорічними, потрібно їх прикрасити.

3. Демонстрація отриманих результатів.
1 група – листівки з бісером.
2 група – листівки з паперовими кульками.
3 група – листівки з прикрасами із ватних дисків.
4 група – листівки з об’ємними іграшками.

- Гарні листівки ви зробили за моєю вказівкою.
А подивіться які листівки зробили поліграфісти (люди, що створюють листівки).
На комп’ютері демонструються різні види листівок до Нового року.

VІ Фрагмент літературної творчості.


- Правда ж гарні листівки, які ви зробили власноруч?
Але що варта листівка без теплих слів вітання? А якщо воно віршоване, це ще краще.
Підберіть необхідні слова у проміжки вітання, щоб були рими.
(На екрані висвітлюється вітання)

Колективно-хорова робота.

Любий друже, вітаю з Новим роком!
Він наближається сміливим_____________ (кроком).

В Новорічні дні казкові
Зичу я тобі безмежної_______________( любові).

Хай ялинка, що вогнями сяє нині
Щастя принесе усій _____________( родині).

Хай здійсняться твої мрії,
Справдяться нехай_____________( надії),

Хай погане все покине
І розквітне____________( Україна)!

- А тепер виразно, дружно прочитайте це вітання.

Це вітання є у кожного з вас на партах. Ви можете дописати дібрані рими і вивчити вітання напам’ять. Це і буде вашим дом.завданням .

5. Творча групова робота учнів.

Технологія «Групи 2 - 4».

- Зараз ви попрацюєте творчо і дружньо, об`єднуючись по дві групи в одну.
Кожна група має створити одну листівку з прикрас, які ви оздоблювали бісером.
(На дошці вивішую дві великі кольорові заготовки – основи листівок)

- А кріпити їх до основи можна новим сучасним засобом – двостороннім скотчем. (показую як це робиться)

Під музику П.І. Чайковського «Грудень» ( з альбому « пори року» діти кріплять до основи іграшки, сніжинки, написи, створюючи колективну композицію «Вітальна листівка».

 Під музику діти виставляють і свої власні листівки. 


VІІ Рефлексія уроку

Технологія «Мікрофон»

- Я веду свій репортаж з  класу де  відбувся сьогодні незвичайний урок. Розпитаймо про нього у безпосередніх учасників:

- Чим сподобався вам сьогоднішній урок?
- Що нового ви навчилися сьогодні робити?
- Яку користь для себе особисто ви отримали від уроку?
- Які почуття панували у вашій душі під час уроку?
- Що найбільше запам`ятається вам з уроку?
- Чи виникли у вас якісь побажання? Які?
Дякую усім присутнім і бажаю щоб музика завжди лунала у вашій душі, а руки творили прекрасне.
Загадки, вірші, оповідання про зиму, зимові свята. Виготовлення вітальної лист
Мета: Вчити орієнтуватися у жанрах літератури, обирати потрібну книгу і знаходити певний твір за ілюстраціями і змістом книги. Вдосконалювати навички самостійної підготовки до виразного читання. Ознайомити з різними способами виготовлення вітальних листівок. Формувати уміння працювати в групі, створювати аплікаційні композиції; вдосконалювати навички роботи з ножицями, клеєм та іншими матеріалами. Розвивати творчу фантазію; виховувати любов та ніжне ставлення до природи, уважність, повагу до друзів, рідних, бажання творити красу.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, проектор, аудіо магнітофон, виставка книг про пори року ; кольоровий картон, папір, різнокольорова самоклейка, двосторонній скотч, шаблони, заготовки, бісер, наклейки, ножиці, клей.

                                                                                             Хід уроку:       

І Організація класу.
Перевірка підготовки робочого місця.
- Діти, сьогодні у нас нетрадиційний урок, на якому ми з`єднаємо два навчальні предмети: позакласне читання та трудове навчання. Він триватиме довше звичайного уроку, але буде цікавим, захоплюючим, сповненим сюрпризів.

ІІ Підведення до розуміння теми уроку.
1. Відгадування загадки.
- Послухайте загадку і здогадайтесь про що йдеться:

Лід на річках, тиша в лісах,
Віхола гуляє, снігом поле вкриває.
Хто скаже, хто знає,
Коли це буває?
(Взимку)
- Отож мова йде про зиму, яка завітала і до нас на Поділля.
(вивішую картинку дівчини-зими)

2. Калейдоскоп зимових ознак.

(Під час демонстрації на комп’ютері зимових пейзажів звучить розповідь вчителя)

Це була лагідна біла дівчина, яка припорошує землю снігом, вкриває річки, озера прозорим , як скло, льодом. Ця зима була одягнена в пухнасту білу ніжну шубку . Вона не прилетіла без запрошення, безжально заморожуючи нещасних звіряток, які не встигли сховатися.
Вона опустилась на землю білим лебедем, вкриваючи і прикрашаючи дерева та кущі пухнастим, стильним одягом. Рожевим носиком цього лебедя була прибита морозцем калина, горобина . Особливо зима, мабуть, любить ялинки, бо саме їх вона прикрасила найдужче. Стоять такі собі красуні, розписані білосніжними візерунками. А берізки? Наділи на себе тендітні інієві прикраси і туляться одна до одної, наче дівчата.

Як прийдеш до лісу, так і побачиш чарівну казку, з якої і повертатися не хочеться.

ІІІ Робота у малих групах.

1. Підготовча робота і розподіл ролей.
- Зараз ми з вами, працюючи у групах, познайомимось з різними жанрами літератури, які і описують красу зимової природи.

Вам слід взяти картку із завданням;
- За ілюстраціями на обкладинці, за заголовком і змістом вибрати
певні книги для своєї групи;
- розподілити роботу у групі;
- підготуватись до виконання завдання вказаного у картці;
- гарно відповісти перед класом.

2. Виконання завдань.

Діти, у групі вибирають картку із завданням для своєї групи.

Картка 1: Знайдіть книги із віршами про зиму, зимові місяці.
Відшукайте у них два вірші на цю тему.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 2. Знайдіть книги із загадками , прислів’ями,
народними прикметами про зиму.
Відшукайте у них дві загадки, два прислів’я
та дві прикмети.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 3. Знайдіть книги з колядками, щедрівками.
Відшукайте колядку та щедрівку.
Підготуйтесь до виразного читання.

Картка 4. Знайдіть книги із оповіданнями про зимові свята.
Відшукати оповідання про зустріч Нового року.
Підготуйте його переказ.

(Діти визначають хто шукає книгу, хто шукає тексти, готують завдання, визначають доповідачів, загадують загадки, читають вірші, переказують оповідання.)

- Ви гарно впорались із завданням. ( оцінювання відповідей)

- Ці прочитані загадки, віршики ви зможете використати при оздобленні вашого виробу.

Хвилинка відпочинку

ІV Перехід до роботи з трудового навчання.

1 Етап очікування.


- Почнемо з несподіваного сюрпризу. Зараз ви дещо зробите за інструкцією, а що це і для чого зрозумієте лише під кінець уроку.

(Діти беруть по коробці, відкривають і бачать заготовки різноманітної форми, бісер)

- На екрані ви бачите інструкцію(вказівки) до роботи. Прочитайте її і дружно групою беріться до справи. Коли її завершите, зносьте заготовки на центральний стіл.

(Діти наносять клей ПВА на поверхню паперових зірок, шарів, шишок і гірлянд; посипають бісером, вкриваючи усю поверхню або контур шаблонів)

Заготовки залишаються на центральному столі до висихання клею.

- Ми вже говорили про свято Нового року. А що можна подарувати своїм друзям, рідним на свято? Для чого дарують подарунки?

2. Технологія «Мозковий штурм»


подарунок
( цукерки, книги, одяг, квіти, гроші, іграшки)

3. Визначення мети наступної частини уроку.
- Розшифруйте слово і ви дізнаєтесь який з цих подарунків найчастіше дарують на свято:
вкустіли

- А от яка листівка найкраща, вам розкаже Каріна:

Можна друзів привітати
Усмішкою тільки,
Можна ще й подарувати
Вітальну листівку.
І така листівка, діти,
Буде сяяти скарбами,
Коли зможете зробити
Її власними руками.

V Робота з різними матеріалами.

- Отож сьогодні, ми навчимося виготовляти вітальну листівку до Нового року.

2. Виготовлення індивідуальної листівки.

- А що зображують на листівках? …… Діда Мороза, сніговиків,
тварин, новорічні прикраси, подарунки, свічки, казкові герої

(На комп`ютері демонструються новорічні прикраси, гірлянди, іграшки)

- Найчастіше на листівках зображують лісову красуню. Відгадайте, про що я веду мову:

Що за гостя в нас така
І висока, і струнка,
Сяє сріблом угорі,
На гіллячках ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки!

Правильно - це ялинка.

Виховний момент

Напередодні Нового року всі ялинки в лісі хвилюються…Чому?..
В кожній оселі спішать прикрасити красуню-ялиночку… Моя вам порада – попросіть штучну ялинку, і тоді вона зможе допомогти лісовим красуням зберегти їхнє бажання жити.

Отже, ми будемо виготовляти листівку з ялинкою, зроблену у техніці витинанки.
( Показую послідовність виконання роботи)
- Що нам потрібно для роботи? (кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, картон)
Давайте пригадаємо правила техніки безпеки користування ножицями і клеєм.( на екрані читаємо правила)

( Діти працюють під аудіо запис класичної музики в сучасній обробці. Вчитель надає необхідну допомогу.)

Гарні вийшли ялинки, але щоб вони були новорічними, потрібно їх прикрасити.

3. Демонстрація отриманих результатів.
1 група – листівки з бісером.
2 група – листівки з паперовими кульками.
3 група – листівки з прикрасами із ватних дисків.
4 група – листівки з об’ємними іграшками.

- Гарні листівки ви зробили за моєю вказівкою.
А подивіться які листівки зробили поліграфісти (люди, що створюють листівки).
На комп’ютері демонструються різні види листівок до Нового року.

VІ Фрагмент літературної творчості.


- Правда ж гарні листівки, які ви зробили власноруч?
Але що варта листівка без теплих слів вітання? А якщо воно віршоване, це ще краще.
Підберіть необхідні слова у проміжки вітання, щоб були рими.
(На екрані висвітлюється вітання)

Колективно-хорова робота.

Любий друже, вітаю з Новим роком!
Він наближається сміливим_____________ (кроком).

В Новорічні дні казкові
Зичу я тобі безмежної_______________( любові).

Хай ялинка, що вогнями сяє нині
Щастя принесе усій _____________( родині).

Хай здійсняться твої мрії,
Справдяться нехай_____________( надії),

Хай погане все покине
І розквітне____________( Україна)!

- А тепер виразно, дружно прочитайте це вітання.

Це вітання є у кожного з вас на партах. Ви можете дописати дібрані рими і вивчити вітання напам’ять. Це і буде вашим дом.завданням .

5. Творча групова робота учнів.

Технологія «Групи 2 - 4».

- Зараз ви попрацюєте творчо і дружньо, об`єднуючись по дві групи в одну.
Кожна група має створити одну листівку з прикрас, які ви оздоблювали бісером.
(На дошці вивішую дві великі кольорові заготовки – основи листівок)

- А кріпити їх до основи можна новим сучасним засобом – двостороннім скотчем. (показую як це робиться)

Під музику П.І. Чайковського «Грудень» ( з альбому « пори року» діти кріплять до основи іграшки, сніжинки, написи, створюючи колективну композицію «Вітальна листівка».

 Під музику діти виставляють і свої власні листівки. 


VІІ Рефлексія уроку

Технологія «Мікрофон»

- Я веду свій репортаж с ЗОШ №25, де у 3-Г класі відбувся сьогодні незвичайний урок. Розпитаймо про нього у безпосередніх учасників:

- Чим сподобався вам сьогоднішній урок?
- Що нового ви навчилися сьогодні робити?
- Яку користь для себе особисто ви отримали від уроку?
- Які почуття панували у вашій душі під час уроку?
- Що найбільше запам`ятається вам з уроку?
- Чи виникли у вас якісь побажання? Які?
Дякую усім присутнім і бажаю щоб музика завжди лунала у вашій душі, а руки творили прекрасне.
Категорія: Мої файли | Додав: zoCu
Переглядів: 5688 | Завантажень: 0 | Коментарі: 254 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання