Неділя, 15.09.2019, 15:52
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог статей

Головна » Статті » Основні

Множення десяткових дробів.вчитель Калинівської СЗШ Шевченко Г.М.
            Математика 5 клас

 

Тема . Множення десяткових дробів.

Мета: повторити правила множення десяткових дробів і їх застосування:

          розвивати вміння працювати в групах; формувати вміння застосовувати   

         набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати культуру  

         спілкування; інтерес до  нових знань і прагнення здобувати їх.

 

Обладнання: малюнки казкових героїв, магнітофон, дидактичні матеріали.

Валентини.

                    Очікувані результати:

                     У процесі уроку учні зможуть:

                   - повторити поняття десяткового дробу;

                     - повторити правила додавання , віднімання  і множення десяткових дробів;

                     - застосовувати  теоретичні знання до розв’язування задач.

                         Хід уроку

1. Організаційний момент. Звучить пісня «Маленькая страна»

                                  Девіз уроку :

 Необхідно, щоб той, хто що – небудь уміє,

навчав цього інших, які мають у цьому потребу.

Учитель.

        Сьогодні у нас свято –День святого Валентина. В цей день ви поздоровили один одного з цим чудовим святом закоханих. А зараз давайте поздоровимо  Мальвіну.

        До нас завітали казкові герої. Ось перший лицар .Хто це? Колобок. Це незвичний казковий герой .Він нагадує нам які математичні фігури ? А ще він нагадує велику точку.

               Колобок завітав до нас з своїми питаннями.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     Конкур «Розминка».

1.     З яких частин складається десятковий дріб?

2.     Що означає десятковий дріб?

3.     Чим розділяються частини десяткового дробу?

4.     Які ви знаєте розряди цілої частини?

5.     Які ви знаєте розряди дробової частини?

6.     Як додають десяткові дроби?

7.     Як віднімають десяткові дроби?

8.     Яку математичну дію позначають точкою

9.     Назвати компоненти дії множення.

10. Як помножити десяткові дроби на розрядну одиницю  10,100, …?. Приклади.

11. Як помножити десяткові дроби на розрядну одиницю  0,1, 0,01 …?.

12. Які ви знаєте окремі випадки множення ?

13. Записати властивості множення.

 

 

Учитель:        Ви допомогли Колобку  пригадати теоретичний матеріал з даної теми і виграти турнір.

 

      До нас завітав другий лицар: мужній ,сміливий  Котигорошко. Йому потрібно здолати Дракона , відсікти всі  його голови.

Він для вас приніс завдання. Кожне правильне завдання – це відсічена голова Дракона.

Робота в групах. Усний рахунок

                       Завдання для кожної групи

1група.×

1. Скільки знаків після коми буде в результаті множення:

1.     2,5×0,2

2.     0,305× 6,32

3.     0,865×45,0247

4.     0,12 × 0,352001

 

2. Обчислити:                                                            

    а)  2,5×4 ;                                 в) 11×0,2;

 

    б) 0,6× 0,9;                                г) 3,5×10

 

 

 

2 група

1. Скільки знаків після коми буде в результаті множення:

5.     12,5×0,2

6.     0,4305× 6,362

7.     0,85×45,02

8.     0,142 × 0,52001

2. Обчислити:                                                            

    а)  1,5×4 ;                                 в) 1,1×0,2;

 

    б) 0,5× 0,7;                                г) 3,5×100

 

Ви  допомогли Котигорошку здолати Дракона . На  знак подяки він нам приготував цікаву інформацію.

   Кому ,як знак, який розділяє цілу і дробову частини числа , запропонував шотландський математик Джон Непер у ХУІ ст..

 

ІІІ.Розвязування рівнянь.

 

Діти ! Бачите клоуна? Бідолаху зачаровано.

Злий чаклун Кара – Дурав

В нього ім’я відібрав,

Щоб його розчаклувати,

Слід рівняння розв’язати.

 

Інтерактивна вправа «Акваріум»

Розв’язати рівняння:

а) ( х + 1,7) : 2,3=1,84;

         б) ( х - 13) : 0,08=51;

         в) (15,4 – х ): 1,5 = 7,01;

          г) 9,02 – х  ) :12,4=0,04.

Учитель . 

            Тепер трохи відпочинемо – проведемо фізкультхвилинки. Сподіваюся, що ми розсмішимо клоуна і знімемо з нього чари.

 

             Учитель.

 Наш знайомий клоун Вася

Дуже, дуже розсміявся.

Клоун Вася запевняє,

Що чудово дроби знає,

Швидко дроби розставляє.

Але надто поспішає

І помилки допускає.

Той, хто помилку знайде,

сам себе не підведе.

Конкурс «Будь уважним» .

Знайти помилку.

 

а)  4,5×0,1 =45;                             д) 9×0,1=9;

б) 4,5×0 = 4,5;                            е) 12,3×2,5 = 123;

в) 9,6×4 = 384;                            є) 10,1×100 = 10,10;

г) 1,53×0,11 =0,153;                    ж) 0,36×0,3=1,08

Ми допомогли Клоуну стати поруч з Мальвіною.

  Учитель. Тут Телесик поспішає рибки наловити,

                   Щоб потім всіх присутніх нею накормити.

Представники від груп вудочкою витягують рибку з акваріуму . На зворотному боці рибки записано задачу. Учні розв’язують задачі  і звіряють відповіді. На дошці записано відповідь з назвами рибок.

 

             Щука.

 Власна швидкість катера 43,5 км / год , а швидкість течії річки 5,6 км /год. Знайти швидкість руху катера за течією і проти течії річки.

Карась.

Човен рухався за течією річки зі швидкістю 35,2 км / год, швидкість течії 4,7 км/год. Якою буде швидкість руху човна проти течії річки?

 

Лящ.

Катер рухався проти течії річки  зі швидкістю 21,7 км / год, швидкість течіі  3,6 км / год.Яка швидкість руху катера за течією річки?

 

Учитель .Дивіться, по допомогу пан Коцький іде до нас . Ось його маршрут.

Конкурс «Подумай і знайди пропущені числа»

 

Для пана Коцького також знайшлося місце біля Мальвіни..

ІІІ. Підсумок уроку.

О, переможці!

У цьому  турнірі

Ви зберегли  азарт математичний,

Вас зупинить ніякі перепони не змогли,

Ви винахідливі у ситуації критичній.

І всі ви дружно допомогли

Здійснитися мрії лицаря

Привітати Мальвіну зі святом закоханих.

 

Нам  з вами час повертатися з казкової країни. Давайте підсумуємо що ж було зроблено за урок?

                Що ми робили сьогодні на уроці?

                Чи всі завдання  давалися легко?

                Над чим мені потрібно ще працювати?

               Чи сподобалася форма проведення уроку ?

 

 

Підсумок уроку. Оцінювання. Повідомлення домашніх завдань.

Категорія: Основні | Додав: zoCu (10.03.2012)
Переглядів: 941
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання