Понеділок, 23.09.2019, 11:17
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Наша адреса
Дніпропетровська область
Широківський район
с.Гречані Поди
вул.Шкільна,28
телефон - 2-34-16
Зворотній зв"язок

Каталог статей

Головна » Статті » Основні

Обдаровані діти

            Робота з обдарованими дітьми

   Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта,  гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом  створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.

    Працюючи над проблемним питанням «Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня» , колектив Ямпільської ЗОШ І-ІІІ ступенів ставить за мету виявити і допомогти учневі розвинути інтелектуальні та творчі здібності, природні задатки , створити сприятливі умови для розвитку здібностей школярів, підвищити соціальний статус обдарованої молоді.

    Для досягнення поставленої мети у школі створена і постійно вдосконалюється система роботи з обдарованою молоддю, яка є сукупністю змісту,  методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб’єкта творчої діяльності. З цією метою розроблена програма роботи з обдарованою молоддю, яка містить слідуючі розділи :

І. Психолого-педагогічні аспекти реалізації програми .

ІІ. Науково-методичні аспекти.

ІІІ. Робота з кадрами.

IY. Виявлення обдарованої молоді і створення умов для її розвитку. Забезпечення доступності позашкільної освіти.

Y. Забезпечення соціально-правових гарантій.

    У школі працює творча група вчителів, яка розробляє рекомендації щодо  системи пошуку обдарованих дітей , пам’ятки вчителям, класним керівникам щодо розвитку творчих здібностей.

    Відповідно до структури роботи з обдарованою молоддю дана робота проводиться як в груповій так і індивідуальній формах. 

У школі здійснюється поглиблене вивчення предметів : інформатики, хімії. У старшій школі здійснюється профільне навчання ,   а також забезпечується допрофільна підготовка учнів в межах округу.

    В школі організована робота секцій, предметних гуртків, гуртків за інтересами. Ведеться робота по залученню учнів до інтелектуальних конкурсів : знавців української мови ім. Петра Яцика, Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародного фізичного конкурсу «Левеня», участь учнів в заочних інтернет – олімпіадах, науково-дослідницька робота в рамках МАН.

    Розвитку творчих здібностей учнів сприяють проведення у школі Днів наук, предметних тижнів, щорічного конкурсу «Таланти нашої школи», в ході яких проводяться : виставки творчих робіт учнів, турніри знавців, інтелектуальтно-розважальні ігри, науково-практичні конференції , комп’ютерні презентації творчих робіт, працюють інформаційні центри.

    Однією з ефективних форм роботи з обдарованою молоддю нашого закладу є створення умов для отримання освіти в позашкільних закладах . Школа співпрацює з Будинком творчості школяра, юнацько-спортивною школою. На базі цих закладів у школі працюють гуртки :   хореографії, хорового і вокального співу, гурток комп’ютерної техніки, секції МАН, спортивні секції.

    Учні школи є учасниками, переможцями шкільних, районних,  обласних олімпіад, Всеукраїнських конкурсів,   оглядів художньої самодіяльності :

-    за проведення дослідницької роботи в колекційному відділі членів гуртка Юннати нагороджено Дипломом І ступеня обласного відділу освіти  ;

-    учасників гуртка «Українська вишиванка» визнано переможцями районного  та учасниками обласного етапу Всеукраїнської історико-етнографічної експедиції учнівської молоді «Україна вишивана» ;

-    учасники спортивної секції здобули призові місця на обласних змаганнях з легкої атлетики та настільного тенісу ;

-    команда учнів школи визнана переможцем районного  туру в фізкультурно-оздоровчому патріотичному комплексі школярів України «Козацький гарт»  і стала призером обласного туру фестивалю «Нащадки козацької слави» ;

-    фольклорному ансамблю «Веселка» присвоєно звання «Зразковий» ;

-    учні школи : Ярмошук Майя, Олуйко Надія, Гончарук Олена призери ІІІ   етапу Міжнародного  конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

-    учень школи Франчук Роман є призером Всеукраїнських олімпіад з хімії та інформатики , переможець ІІ та учасник ІІІ  етапів Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України, призер обласного конкурсу учнівської молоді з інформаційно-комунікаційних технологій.

 

    Одним із важливих напрямків роботи з обдарованими дітьми у школі є постійний психологічний патронаж всіх учасників навча льно-виховного процесу, бо тільки у межах психологічного моніторингу , який допомагає здійснювати психологічний супровід  у навчанні обдарованих і здібних дітей педагогічний колектив вирішує такі завдання :

-    розроблення індивідуальних освітніх маршрітів ;

-    формування адекватної самооцінки ;

-    охорона та зміцнення фізичного та психічного здоров’я ;

-    профілактика неврозів ;

-    попередження ізоляції обдарованих і здібних дітей у групі однолітків ;

-    розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих і здібних дітей .

У школі  сформований і постійно поповнюється банк даних діагностичних методик для виявлення  обдарованих і здібних дітей різних вікових груп.     Належну увагу колектив школи приділяє психолого-педагогічній освіті батьків обдарованої молоді. З цією метою проводяться заняття батьківського університету, на засіданнях якого розглядаються питання :

- як розвивакти здібності дитини ;

- батьки і обдаровані діти в контексті конфлікту поколінь ;

- якщо ваша дитина талановита ...

    Усвідомлюючи , що головною педагогічною метою навнання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання адміністрація школи домагається  :

-    використання вчителями діяльнісного підходу до проведення уроків через введення нових технологій навчання, використання ефективних методів роботи з обдарованими дітьми : пояснювально-ілюстративний, пошуковий, дослідницький, проблемний виклад матеріалу ;

-    забезпечує організацію педагогічного процесу так, щоб максимально розвинути здібності обдарованих дітей ;

-    визначає варіативну частину робочого плану так, щоб максимально врахувати розвиток обдарованих дітей ;

-    працює над створенням комплексу науково-методичних та навчальних матеріалів ;

-    підтримання педагогічних кадрів, які здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності.

Дане питання знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Видаються аналітичні накази по підсумках проведення олімпіад, конкурсів,

спартакіад.

 

 

 

                          ПОЛОЖЕННЯ

про шкільний  Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють .

 

         Дане Положення про шкільний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють. розроблено відповідно до Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2010-2010 роки, Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року, Обласної цільової програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2010-2011 роки з метою організаційно-технічного та інформаційного забезпечення діяльності щодо підтримки обдарованих дітей і визначає порядок створення, ведення й підтримки в актуальному стані банку даних обдарованих дітей.

 

                                 Зміст БАНКУ

       БАНК є системою централізованого обліку, накопичення та збереження інформації про учнів загальноосвітніх навчальних закладів міста, які є переможцями і призерами міських, обласних, міжрегіональних, Всеукраїнських і міжнародних етапів конкурсів, турнірів, змагань, олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, наукових конференцій тощо, які показали високі результати в спортивній, академічній, творчій, технічній і соціальній діяльності, та їх учителів-наставників. Відповідно до Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року Банк укладатиметься за такими видами обдарованості:

- інтелектуальна (діти, які мають високі досягнення в навчальних предметах, дослідницькій, науковій діяльності тощо);

 - практично-перетворювальна (раціоналізаторство, винахідництво, технічне моделювання, обдарованість у ремеслах тощо);

 - художньо-естетична (хореографічна, сценічна, літературно-поетична, образотворча, музична тощо);

- комунікативно-організаторська (лідерська, ораторська, організаційна тощо);

- психомоторна (спортивна, спортивні танці тощо).

 

Мета створення БАНКУ

 

       Основною метою створення БАНКУ є:

 

- забезпечення єдиної системи обліку обдарованих дітей;

 

 - збір, систематизація та збереження інформації про досягнення обдарованих дітей;

 

- інформування державних та регіональних, міських органів влади, закладів освіти, культури, спорту, інших зацікавлених організацій про досягнення обдарованих дітей;

 

- удосконалення системи роботи з обдарованими дітьми в місті.

 

Організаційне забезпечення БАНКУ

        Організаційне забезпечення функціонування БАНКУ здійснює міський відділ освіти. Методичне забезпечення ведення БАНКУ і підготовку інформаційних матеріалів на його основі здійснює міський методичний кабінет. Порядок ведення та функціонування БАНКУ Збір та ведення банку даних за індивідуальними досягненнями обдарованих дітей на міському рівні здійснює відділ освіти. Повна інформація про індивідуальні досягнення обдарованих дітей в електронному та паперовому вигляді за встановленими формами надається навчальними закладами до міського відділу освіти. До міського БАНКУ включаються учні загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів від 11 років. Внесення дітей до міського БАНКУ відбувається згідно до Схеми внесення даних про обдаровану дитину на підставі досягнень обдарованої дитини. До форми обліку педагогів, які працюють з обдарованими дітьми, заносяться дані на педагога-наставника обдарованої дитини.

 

 Підтримка БАНКУ в актуальному стані.

 

            Актуальна інформація в БАНКУ зберігається один рік, а потім оновлюється.

 

          Оновлення інформації, що міститься в БАНКУ, проводиться відділом освіти на підставі наданих навчальними закладами матеріалів один раз на рік – щорічно до 01 червня поточного року. Доповнення до БАНКУ можуть вноситись протягом року за результатами конкурсів, змагань, турнірів  до 01 жовтня та до 01 лютого.

 

         Оновлення та доповнення відбуваються за поданнями навчально-виховних закладів за встановленою формою. Відомості надаються в електронному та паперовому вигляді.

 

Персональна відповідальність за достовірність, повноту та своєчасність наданих відомостей для формування БАНКУ даних покладається на директорів навчально-виховних закладів.

 

Досягнення дитини, за якими формується Банк даних обдарованих дітей  за напрямами

Інтелектуальна обдарованість:

 

 - І-ІІІ місце учнівських олімпіад з базових дисциплін;

 

- І-ІІІ місце на Всеукраїнських турнірах юних інтелектуалів;

 

- І-ІІІ місце на ІІ та ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук;

 

 - Переможці та призери інших конкурсів інтелектуальної спрямованості обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня.

 

Практично-перетворювальна

 

 - І-ІІІ місце в обласних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях та конкурсах , технічної творчості, різних видів ремесел тощо.

 

Художньо-естетична

 

- І-ІІІ місце у обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях літературної, пісенної та музичної творчості, хореографії, образотворчого та прикладного мистецтва тощо.

 

Комунікативно-організаторська

 

- активна участь у суспільному житті школи, села, району, області;

 

- активна участь в учнівському самоврядуванні.

 

Психомоторна

 

 - І-ІІІ місце у спортивних, туристських змаганнях, фестивалях, турнірах шкільного, районного,обласного  рівня;

 

- членство у збірних командах району, областіз різних видів спорту;

 

Схема внесення даних про обдаровану дитину до обласного банку обдарованих дітей 

 

І.Обстеження дитини **** (виявлення здібностей)

 

ІІ.Виявлення обдарованості:

 

1. Виду обдарованості (інтелектуальна, практично-перетворювальна, художньо-естетична, комунікативно-організаторська, психомоторна)

 

 2. Ступеню сформованості (актуальна, потенційна)

 

3. Форми (явна, скрита)

4. Широти прояву в різних сферах діяльності (загальна, спеціальна)

 

5. Особливостей вікового розвитку

 

ІІІ.Взяття дитини на шкільний первинний облік

 

Результат 1*

 

Результат 2**

 

Результат 3***

 

ІV.Внесення дитини до відповідного рівня банку обдарованих дітей

 

Результат 1* - визначається відповідно до Положення про шкільний банк обдарованих дітей, рішення педагогічної ради навчального закладу

 

Обстеження дитини ****- здійснюється комплексно на основі спостережень батьків, вчителів та досліджень практичних психологів навчальних закладів за методиками рекомендованими обласним центром практичної психології у віці 6 років (при вступі на навчання до школи), у 4-5 класі, та у 8-9 класах.

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Орієнтовні заходи

щодо роботи з обдарованими дітьми  

 

1.      Створити інформаційні банки даних "Обдарованість".

 

2.      Взяти участь в обласному конкурсі авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей.

 

3.      Розробити систему адресної підтримки обдарованих дітей, які є переможцями всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів.

 

4.      Систематизація матеріалів періодичних видань з проблеми дитячої обдарованості.

 

5.      Проведення проблемних та навчальних семінарів з метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми.

 

6.      Удосконалення структури учнівських наукових товариств.

 

7.      Організація відкритого захисту власних проектів із організації роботи з обдарованими дітьми

 

8.      Проведення учнівських науково-практичних конференції, конкурсів.

 

9.      Організація і проведення предметних олімпіад.

 

10. Розробка авторських програм спецкурсів у системі факультативних занять із врахуванням індивідуальних здібностей обдарованих дітей.

 

11. Формування груп для сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі.

 

12. Підготовка до друку методичних вказівок, розроблених вчителями, які працюють з обдарованими дітьми в системі факультативних занять.

 

13. Організація і проведення творчих звітів за результатами роботи факультативів, предметних гуртків, студій.

 

14. Введення нових розвивальних курсів.

 

15. Здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей.

 

16. Організація постійно діючого семінару для класних керівників "Обдаровані діти в умовах масової школи" із залученням лікаря, психолога, спеціалістів управління освіти.

 

17. Забезпечення участі обдарованих дітей у міських, районних, республіканських конкурсах різного напряму.

 

18. Удосконалення діяльності шкільного театру.

 

19. Розробка системи діагностики рівня професійної компетенції вчителів, які працюють з обдарованими дітьми

 

20. Розробка системи стимулювання вчителів, які працюють з обдарованими дітьми.

 

21. Забезпечення психолого-педагогічної допомоги батькам обдарованих дітей.

 

22. Організація роботи з виявлення професійних нахилів обдарованих дітей - учнів 9-их класів.

 

23. Обговорення проблем організації роботи з обдарованими дітьми і визначення подальших перспектив на педраді (засіданні науково-методичної ради, засіданнях методичних об'єднань.

 

24. Розробка пам'яток. алгоритмів для обдарованих дітей, методик самостійної дослідницької діяльності.

 

25. Створення в навчальних кабінетах картотеки матеріалів підвищеного рівня складності.

 

26. Оформлення стенду "Організація роботи з обдарованими дітьми":

 

· психолого-педагогічні основи змісту роботи з обдарованими дітьми;

 

· що таке обдарованість; · інформаційний бюлетень про новинки психолого-педагогічної літератури з даної проблеми;

 

· перспективи роботи з обдарованими дітьми.

 

27. Організація творчих звітів учителів, які працюють з обдарованими дітьми за напрямами:

 

· гуманітарним;

 

 - філологічний;

 

· природничо-науковим;

 

· художньо-естетичним.

 

28. Організація семінару для молодих спеціалістів, які працюють з обдарованими дітьми.

 

29. Ознайомлення педагогічних колективів з міською і районною програмами "Обдарована дитина".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Основні | Додав: zoCu (28.10.2011)
Переглядів: 3669
Корисні посилання












Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання